Municipiul Drobeta Turnu Severin a rămas, luni dimineață, fără energie electrică. Deși problema apărută la sistemul de alimentare cu energie electrică a fost remediată în aproximativ 30 de minute, au fost zone în care nu a fost curent electric câteva ore bune.
Ca urmare a întreruperii alimentării cu energie electrică, severinenii au rămas și fără apă, iar o parte dintre ei nu au putut utiliza nici telefoanele mobile.
„Am avut o pană de curent de peste 30 de minute în întreg orașul din cauza unei defecțiuni tehnice la Transelectrica. Nicio stație electrică nu a mai funcționat. Asta a însemnat și că nu a mai fost apă, o parte din locuitori nu au mai avut semnal la telefon. Tot ce a depins de curent electric n-a funcționat în Drobeta Turnu Severin”, a declarat, pentru Jurnalul Olteniei, primarul Marius Screciu.
Reprezentanții Distribuție Oltenia au precizat, pentru Jurnalul Olteniei, că peste 50.000 de consumatori din Mehedinți, dar și Dolj, au fost afectați.
„În jurul orei 09:13 o parte din rețeaua electrică a județelor Mehedinți (zona centru – vest) și Dolj (zona de sud – Municipiul Calafat) a fost afectată ca urmare a apariției unor declanșări ale unor linii de alimentare de înaltă tensiune din sistemul energetic național, declanșări care s-au răsfrânt și asupra alimentării rețelei de înaltă, medie și joasă tensiune din gestiunea Distribuție Oltenia. În aceste condiții, au avut loc întreruperi în alimentarea cu energie electrică, resimțite de circa 11.000 de consumatori din județul Dolj și de aproximativ 46.000 de consumatori din județul Mehedinți.
Intervenția echipelor operative și a dispeceratelor teritoriale ale sistemului național și cele de distribuție ale Distribuție Oltenia a fost promptă, pentru a restabili alimentarea stațiilor de transformare, astfel încât să fie realimentați toți consumatorii afectați. Astfel, până la ora 09:45, toți consumatorii afectați de această întrerupere, au fost alimentați cu energie electrică, utilizându-se alte scheme operative de alimentare. Prioritatea Distribuție Oltenia în astfel de cazuri este să asigure realimentarea rapidă, în conditii de siguranță, a tuturor consumatorilor de energie electrică care au resimțit întreruperile.
Echipa Distribuție Oltenia este în continuare mobilizată și monitorizează starea rețelelor electrice din zonă, astfel încât să poată fi asigurată continuitatea în alimentarea cu energie electrică. Precizăm că manevrele care se vor face pentru revenirea la schema normală a alimentării celor două județe, în funcție de demersurile din sistemul energetic național, nu vor mai genera întreruperi în alimentarea cu energie electrică”, au transmis reprezentanții Distribuție Oltenia.
Oltenii care au probleme în ceea ce privește alimentarea cu energie electrică pot transmite deranjamentul la InfoTel 0800 500 000, program non-stop.
Deranjamentul poate fi înregistrat și fără a se mai intra în contact cu un operator uman, clienții pot utiliza doar codul locului de consum și numărul de telefon, urmând pașii indicați de mesajele preînregistrate.