Universitatea din Craiova prin Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic, Centrul de Cercetări PsihoPedagogice anunță Conferința internațională Facilitarea învățării în mediul școlar: strategii, instrumente, parcursuri creative/ Faciliter l’apprentissage en milieu scolaire: stratégies, instruments, parcours créatifs, ediţia I, în perioada 17-18 iunie, în sala 444, la sediul central al Universității din Craiova.
Manifestarea propune o dezbatere legată de aportul concret al strategiilor de învățare la procesul instructiv educativ, desfășurat în situații reale într-un grup de elevi sau de studenți coordonați.
Mediul universitar include mai multe forme de studiu, între care, doctoratul reprezintă cea mai înaltă calificare științifică, fiind programul cel mai personalizat. O investigare a rolului și a aportului său în câmpul reflexivității este așteptată cu mult interes; tot astfel sunt așteptate exemplele concrete ale funcționării formațiunilor doctorale sau ale rolului lor asupra angajabilității.
Conferința include 8 ateliere de lucru și o secțiune de documentare a participanților, prin lansări de carte în domeniul Științe ale educației. Prezentările de carte de specialitate sunt axate pe tematica evaluării în sistemul de învățământ preuniversitar:
- Marin Manolescu, Referenţialul în evaluarea şcolară (Editura Universitară, Bucureşti, 2015)
- Marin Manolescu (coordonator), Mirela Frunzeanu, Perspective inovative ale evaluării în învățământul primar. Evaluarea digitală (Editura Universitară, Bucureşti, 2016).
Evenimentul se înscrie în seria de manifestări științifice pentru celebrarea a 70 de ani de existență a Universității din Craiova şi este destinat profesorilor din sistemul universitar și preuniversitar, cercetătorilor, doctoranzilor, masteranzilor.