O nouă groapă, cu un diametru de 50 de centimetri care creşte cu fiecare maşină care tranzitează zona, a apărut în Podul Olt, pe sensul Slatina-Craiova, luni după-amiază. Asta, la nici două luni după ce drumarii reparaseră o altă fisură, în apropiere, traficul rutier desfăşurându-se cu dificultate după ce craterul a fost încercuit cu balize de ocolire.
Directorul Secţiei Drumuri Naţional (SDN) Slatina, Adrian Motorga, a declarat pentru Jurnalul Olteniei că şi de această dată soluţia temporară găsită de drumari pentru remedierea situaţiei este montarea unei plăci de metal.
„Noua gaură în pod a apărut între cele două care au fost. Nu contează cât de mare e, este de o jumătate de metru, dar dacă o lăsăm sub trafic, se face de doi metri. Cu fiecare trecere mai zboară câte o bucată. Am marcat-o şi vom pune, la fel ca şi în celelalte situaţii, o placă de metal”, a explicat Motorga.
Reprezentanţii SDN prognozează că traficul rutier se va desfăşura cu dificultate, după ce, ieri seară, au montat balize de ocolire a gropii. Cel mai probabil, se vor forma cozi de autoturisme, pe ambele sensuri de mers.
„Acum nu se circulă normal, ci cu o restricţie. Podul are o lăţime de 7,80 metri. Cu balizele pe care le-am pus noi – avem un pic de noroc că noua groapă este mai spre bordură, cam la un metru – un metru şi ceva – rămân 5,50 metri. La această lăţime pot trece două maşini mici, una pe lângă alta. Dar, două camioane nu pot trece şi nici o maşină mare pe lângă una mică. Lumea se sperie, atunci când vede balizele. În loc să micşoreze viteza, unii ori sunt foarte fricoşi şi opresc, iar alţii sunt foarte agitaţi şi forţează trecerea, obligând restul participanţilor la trafic să oprească. De aici apar marile probleme. Bănuiesc că astăzi va fi mai dificil şi se vor forma cozi, până punem placa de metal. După aceea se va circula normal”, a mai spus Adrian Motorga.
Acesta a mai declarat că, dacă se urmează procedura de scoatere la licitaţie a lucrării de reparaţie, defecţiunea în carosabil ar fi remediată în trei-patru luni.
„Încercăm să găsim o soluţie, deja s-a vorbit la Craiova, să vedem cum rezolvăm cât mai repede. La această oră, nu ştim. Se caută soluţii să vedem dacă se poate să dăm această lucrare prin încredinţare directă cuiva. Dacă se respectă procedura va dura trei-patru luni”, arată Motorga.
Directorul SDN trage, însă, un semnal de alarmă pentru că o nouă fisură ar putea apărea, pe sensul opus de mers, Craiova-Slatina.
„Problema este că, în cel mai scurt timp, s-ar putea să apară o a doua groapă pe sensul opus de mers, lucru pe care eu l-am anunţat şi se ştia despre situaţie, de mai mult timp”. A afirmat Adrian Motorga.
La sfârşitul luni martie, drumarii au reparat o altă fisură apărută în Podul Olt.
Groapa respectivă a apărut în placa de beton a Podului Olt, pe 26 iulie 2016, când angajaţii SDN Slatina au împrejmuit zona cu balize de ocolire, în aşteptarea scoaterii la licitaţie a lucrării de reparaţie. Ulterior, „artificiul” găsit de drumari a fost aplicarea unei plăci de metal deasupra fisurii. Deoarece nu s-a intervenit, groapa s-a mărit, iar soluţia găsită a fost aplicarea unei plăci de metal şi mai mare.
Şi în 2010, în dreptul primului picior al podului, dinspre Slătioara, în carosabil a apărut o groapă de o jumătate de metru. Aceasta a fost acoperită după câteva zile în care traficul s-a desfăşurat cu greutate sau a fost închis. Costurile acelei lucrări s-au ridicat la aproximativ 200 de milioane de lei vechi.
Problemele cu găurile în covorul asfaltic au început să apară după mineriada din 1999, când pentru blocarea accesului, pe pod au fost puse bucăţi mari de piatră, care au afectat structura de rezistenţă. Pe de altă parte, problemele din ultimii ani sunt cauzate chiar de lucrările de reabilitare de acum 25 de ani, care au fost făcute de mântuială.