Sute de autovehicule au format cozi pe câţiva kilometri, de o parte şi de alta a Podului Olt, încă de vineri dimineaţa, după ce circulaţia pe pod se desfăşoară restricţionat, pe un singur sens, din cauza unor lucrări de reparaţii la o groapă apărută în placa de beton, în urmă cu aproape un an.
Traficul rutier se va desfăşura pe un singur sens, Craiova – Piteşti, până pe 10 aprilie, odată cu demararea lucrării «Reparare a defecţiunii în placa podului peste râul Olt, la Slatina». Deja, încă de vineri dimineaţa, cozile de autoturisme au început să se formeze de o parte şi de alta a podului.
În Slatina, coada începe de la intersecţia cu Aleea Grădişte, iar pe sensul dinspre Craiova, coada începe din apropierea comunei Găneasa.
Mai mult, în noaptea de duminică, 2 aprilie, între orele 0.00 şi 6.00, traficul rutier pe Podul Olt va fi închis, SDN stabilind o rută alternativă peste barajul pe Olt de la Teslui: DJ 546 – Slatina (Catedrala) – Teslui – Moşteni – DN64 – Strejeşti – Pleşoiu – DJ677 (Salcia) – DN65.
O societate de construcţii din judeţul Dolj şi-a adjudecat licitaţia pentru repararea craterului care a apărut pe Podul Olt, încă din vara anului trecut.
Groapa respectivă a apărut în placa de beton a Podului Olt, pe 26 iulie 2016, când angajaţii SDN Slatina au împrejmuit zona cu balize de ocolire, în aşteptarea scoaterii la licitaţie a lucrării de reparaţie. Ulterior, „artificiul” găsit de drumari a fost aplicarea unei plăci de metal deasupra fisurii. Deoarece nu s-a intervenit, groapa s-a mărit, iar soluţia găsită a fost aplicarea unei plăci de metal şi mai mare.
Şi în 2010, în dreptul primului picior al podului, dinspre Slătioara, în carosabil a apărut o groapă de o jumătate de metru. Aceasta a fost acoperită după câteva zile în care traficul s-a desfăşurat cu greutate sau a fost închis. Costurile acelei lucrări s-au ridicat la aproximativ 200 de milioane de lei vechi.
Problemele cu găurile în covorul asfaltic au început să apară după mineriada din 1999, când pentru blocarea accesului, pe pod au fost puse bucăţi mari de piatră, care au afectat structura de rezistenţă. Pe de altă parte, problemele din ultimii ani sunt cauzate chiar de lucrările de reabilitare de acum 25 de ani, care au fost făcute de mântuială.