Consiliul Judeţean Dolj supune votului consilierilor judeţeni, în şedinţa de astăzi, prelungirea contractului de finanţare pentru Centrul Internaţional „Constantin Brâncuşi”, care nu a putut fi finalizat în termenul contractual asumat de constructor. CJ Dolj a iniţial demersurile pentru executarea garanţiei de bună execuţie şi va scoate din nou la licitaţie lucrările rămase de executat. Contractul de finanţare se doreşte a fi prelungit până la data de 31.12.2018.
Consiliul Judeţean Dolj a decis să prelungească până la data de 31 decembrie 2018 contractul de finanţare pentru Centrul Internaţional „Constantin Brâncuşi”, care se construieşte în curtea Muzeului de Artă. Decizia va fi supusă votului consilierilor judeţeni în şedinţa de astăzi.
Problemele au început să iasă la iveală de câteva luni, mai exact de la data de 7 noiembrie, atunci când a încetat de drept contractul de execuţie. Neexistând motive temeinice pentru prelungirea duratei şi având în vedere ritmul în care au lucrat societăţile constructoare, CJ Dolj a trecut prin perioada de mediere cu acestea, ulterior procedându-se la predarea documentaţiei tehnice, precum şi la predarea amplasamentului către CJ Dolj.
O nouă procedură de licitaţie, demarată în curând
„Consiliul Judeţean Dolj a iniţiat cu celeritate demersurile generate de neîndeplinirea obligaţiilor contractuale asumate de către Antreprenor, prin executarea garanţiei de bună execuţie, conform prevederilor legale în vigoare, urmând a fi eliberat şi un document constatator în care va fi consemnată modalitatea necorespunzătoare în care Antreprenorul a derulat contractul. De asemenea, Consiliul Judeţean Dolj va întreprinde demersurile legale în vederea recuperării prejudiciului creat de către Antreprenor prin neîndeplinirea obligaţiilor contractuale asumate. În acelaşi timp, s-a solicitat Inginerului determinarea stadiului lucrărilor executate până la 7.11.2016, în aşa fel încât să poată fi stabilite lucrările rămase de executat. Situaţia detaliată a fost transmisă proiectantului, acesta urmând să elaboreze documentaţia necesară în vederea demarării unei noi proceduri de licitaţie pentru lucrări”, se arată în raportul ataşat proiectului de hotărâre.
CJ Dolj estimează că procedura de contractare a lucrărilor rămase de executat va fi finalizată, prin semnarea unui nou contract, în august 2017, iar lucrările ar urma să se încheie până la finele lunii august 2018. După terminarea lucrărilor, va avea loc recepţia, proces estimat a se încheia până la 31.10.2018, iar ulterior vor fi întreprinse demersurile necesare ca, până la 31 decembrie 2018, să se obţină toate autorizaţiile necesare funcţionării.
Scurt istoric al proiectului
Contractul cu asocierea de firme constructoare, San Giorgio Appalti SRL – Axia SRL din Italia, a fost semnat în data de 12 mai 2015, iar firma a avut un termen de nouă luni pentru a executa lucrarea. În urmă cu mai multe luni, CJ Dolj a prelungit pentru o primă dată contractul de finanţare pentru acest proiect finanţat 50% din fonduri europene, până la data de 31.03.2017, un termen care s-a demonstrat a fi insuficient având în vedere stadiul actual al lucrării.
Construcţia include un pavilion subteran multifuncţional, la suprafaţa acestuia urmând să existe o construcţie de sticlă. Aceasta va avea, în interior, o imagine a „Ovoidului“, de 15 metri înălţime, tot din sticlă, care va avea în interior o hologramă a „Păsării măiastre“. Clădirea mai este prevăzută cu un lift pentru vizitatori, două săli de conferinţe, două săli de spectacol, un atelier de creaţie, dar şi o sală de expoziţie.