sâmbătă, noiembrie 16, 2024

Ultima ora

Sport

Sfârşit de săptămână cu spectacole la Teatru Naţional „Marin Sorescu”

1

Joi și vineri, 16 și 17 februarie, ora 17:00, sala I.D. Sîrbu

PROIECTUL ORESTE
Adaptare colectivă după Euripide

Regia Laurențiu Tudor
Cu  Claudiu Mihail
Raluca PăunHaricleea NicolauCătălin Miculeasa , Laura Dumitrescu .

Policlinica Buna Vestire Craiova

Trailer spectacol:
https://www.youtube.com/watch?v=6k8I7VTHAog

„Proiectul Oreste propune o paralelă între legea datoriei morale și legile și normele sociale. Ideea spectacolului vine să pună în evidență paradoxurile societății moderne prin intermediul textului antic. Sunt puse în funcțiune mecanismele supravegherii, astfel că Oreste și Electra sunt nu doar claustrați până la stabilirea verdictului, ci și sub supraveghere permanentă. Media joacă un rol crucial în contextul actual și ca atare, Apollo, exponentul divinității este reprezentat și el printr-o imagine asociată cu world wide web-ul, care se dovedește a căpăta în zilele noastre atributele divinului: este omniprezent, omniscient omnipotent. Spectacolul vorbește și despre consumerism, superficialitate și îndoctrinarea cu principii New Age, care nu fac decât „să ascundă gunoiul sub preș”, păstrând imaginea bună și făcând abstracție de esență.” (Laurențiu Tudor – regizor)

 

Sâmbătă și duminică, 18 și 19 februarie, ora 19:00, sala Amza Pellea 

norii-_foto_florin_chirea__1_NORII
De Aristofan

Regia Hakob Ghazanchian
Cu Dragoş MăceşanuNicolae Vicol, Angel Rababoc , Cătălin VieruPetra ZurbaCostinela UngureanuErica GhițăMarina CozecaElla Negura, Petrișor Ștefănescu, Cătălin MiculeasaRobert IovanVlad Edițoiu.

Trailer spectacol:
https://www.youtube.com/watch?v=n8XRYFjt34Y

“Scrisă cu peste 2000 de ani în urmă, comedia lui Aristofan e plină de savoarea calambururilor și a glumelor, constituindu-se într-o critică puternică la adresa educaţiei şi a moravurilor „moderne” din epocă. Chiar dacă Aristofan a trăit cu câteva milenii în urmă, comediile lui rămân actuale. Am impresia uneori, privind la televizor, uitându-mă pe stradă, că problemele oamenilor sunt aceleași. În piesa Norii vedem cât de ușor și cât de repede pot fi schimbați și manipulați oamenii, transformați, până și biologic.

În ultimii 10 ani în care am montat spectacole, nu m-am mai axat foarte mult pe tema spectacolului. În Norii am dorit să redau o atmosferă actuală vremii, o atmosferă fantasmagorică, pentru că fiecare spectacol ar trebui să ne facă să gândim, să lase loc de meditație în noi. Unde trăim? Cum e lumea în care trăim?”, Hakob Ghazanchian.

Politica