Zeci de copii de la Şcoala Gimnazială Specială Sfântul Mina din Craiova l-au aşteptat, luni seara, pe Moş Nicolae. Copiii l-au întâmpinat pe Moş într-o atmosferă de basm, au organizat o petrecere, au recitat poezii şi au ascultat colinde. Şi pentru că au fost cuminţi, pe parcursul anului, Moşul i-a răsplătit pe măsură: au primit dulciuri, tablete, dar şi articole vestimentare.
“Este deja o tradiţie la noi, la Sfântul Mina, ca pe cinci seara să vină Moş Nicolae. De data aceasta Moş Nicolae nu a venit cu nuieluşe, de data aceasta a venit cu cadouri, cu ciocolate, cu fulare, primite de la prieteni care ştiu că elevii de la Sfântul Mina se bucură şi chiar dacă noi le oferim tot ce trebuie, totdeauna când primesc cu asemenea ocazii, pentru ei e un prilej în plus de a se bucura. În cămin, la momentul acesta, sunt 67 de copii, dar pe lângă copiii care sunt din cămin sunt şi copii externi, copii cu părinţi, copii pe care îi avem şcolarizaţi la domiciliu. La petrecerea noastră o să vină şi Bianca Roman, o fetiţă de care eu mă ocup din clasa I şi acum este în clasa a IX-a. În cadrul proiectului pe care noi îl avem, avem 20 de tablete şi vor ajunge la copii”, a spus Eugenia Pascu, directoare Şcoala Gimnazială Specială Sfântul Mina.
De organizarea petrecerii s-au ocupat elevii şcolarizaţi în această unitate, ei au împodobit bradul, au ales muzica şi l-au aşteptat nerăbdători pe Moş.
“Copiii, astăzi, au avut sarcina ca de la prima oră să se ocupe, să pună bradul, să-l caute unde este în magazie, să caute beteala pentru brad, globuleţele, ei s-au ocupat de tot, ei au organizat petrecerea. Noi avem datoria morală, cred că toţi, şi cred că atunci când o să înţelegem care-i rostul nostru al societăţii şi cât de importanţi sunt aceşti copii şi că noi suntem răspunzători, noi suntem mama şi tata, atunci, întradevăr, nu vom mai avea copii pe care să-i vedem cerşind la colţ sau copii care să termine şcoala şi să ajungă din nou pe stradă. E datoria noastră să le arătăm ce înseamnă familia, ce înseamnă căldura părintească. Îi certăm când este cazul, dar trebuie să-i şi iubim cu toate ocaziile. Cel mai mic copil de la noi are trei ani şi mama m-a rugat să-l aducă după vacanţa aceasta, să rămână şi peste noapte şi bineînţeles că am acceptat. Şi părinţii mai rămân şi dorm uneori la noi pentru că suntem o familie, e familia lor, e casa lor şi atunci nu poţi să refuzi unui părinte să rămână să vadă condiţiile în care îşi lasă copilul. Avem şi părinţi cu copii care abia aşteaptă cadourile. Anul trecut, au primit păpuşi, maşinuţe, dar jucăriile a doua zi nu mai erau şi anul acesta m-am gândit că tot stăm în tricouri, dezbrăcaţi, nu ne place să fim gros îmbrăcaţi pentru că avem căldură, am zis ca măcar fulare şmechere să avem la gât. Să ne vedeţi acum când ne-om pune toţi fularele şi facem o poză de grup”, a mai zis Eugenia Pascu.
În cadrul şcolii Sfântul Mina învaţă 67 de elevi, însă, pe lângă aceştia, sunt şi copii şcolarizaţi la domiciliu, care beneficiază de cursuri predate de cadre didactice specializate. Procesul educaţional – terapeutic se adresează copiilor cu deficienţe moderate, grave, severe şi asociate, prin programe specializate şi individualizate. Şcoala asigură evaluarea psihopedagogică şi educaţională şi promovează participarea elevilor în competiţii şcolare de specialitate, sportive şi artistice.
“Sunt unul dintre oamenii care a luptat pentru şcolarizarea la domiciliu pentru copii. La momentul acesta, la Şcoala Gimnazială Sfântul Mina sunt 24 de şcolarizaţi la domiciliu. Chiar astăzi a apărut Ordinul 5085/2016 care reglementează şcolarizarea la domiciliu. Îl aşteptam de mult timp. Avem patru ore pe săptămână pentru copii de la ciclul primar, şase ore pe săptămână pentru copii de la ciclul gimnazial şi pentru copii de ciclul liceal, opt ore pe săptămână. Diferenţa dintre ce era înainte şi ce este acum, după această nouă metodologie, este că trebuie să li se încheie situaţia şcolară la toate disciplinele. Înainte erau doar anumite obiecte pe care le făceau copiii şcolarizaţi la domiciliu. Acum, acel cadru didactic desemnat de Consiliul de Administraţi, după ce are orientare şcolară de la comisia din cadrul Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE), merge la copil, sau, nu mai este obligatorie prezenţa, sunt situaţii în care un copil poate să vină să participe, în măsura în care el poate, la anumite activităţi pentru că asta înseamnă să-l integrezi, să nu-l marginalizezi”, a precizat directoarea şcolii.