marți, noiembrie 5, 2024

Ultima ora

Sport

Aeroportul Internaţional Craiova, o mare realizare a Consiliului Judeţean Dolj

Unul dintre cele mai importante proiecte realizate de Consiliul Judeţean Dolj, condus de Ion Prioteasa, este reabilitarea şi modernizarea Aeroportului din Craiova. Într-un timp foarte scurt s-a finalizat procesul de modernizare a aeroportului, a fost reabilitată pista de aterizare şi s-a extins platforma de îmbarcare. Au fost atraşi mari operatori low-cost, creându-se curse regulate către 11 destinaţii europene. Modernizarea aeroportului a stimulat dezvoltarea economică a judeţului şi a regiunii.

Reporter: Unul dintre cele mai mari proiecte ale Consiliului Judeţean Dolj a fost Aeroportul din Craiova. Ce v-a determinat să faceţi o asemenea investiţie?

Ion Prioteasa : În opinia noastră un judeţ, o regiune nu se poate dezvolta dacă nu are un aeroport. Mediul economic, indiferent unde te-ai duce, întreabă când vrea să ajungă într-o anumită zonă, dacă există aeroport. Aşa că am decis să ne gospodărim singuri şi să dăm drumul la această investiţie de modernizare a aeroportului, fără să mai aşteptăm pe nimeni să ne dea ceva. Iată că această decizie a fost justă şi înţeleaptă, pentru că această zonă nu a fost băgată în seamă, iar Craiova nu a fost inclusă pe nicio hartă a aeroporturilor. Acum, începem să fim luaţi în considerare de toată lumea. Există un interes foarte mare.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Rep. : Pista Aeroportului Internaţional din Craiova a fost reabilitată. Care este suma investită pentru această lucrare şi cât de importantă este această realizare pentru Craiova?

I.P. : A fost o investiţie pe fonduri europene, de o amploare deosebită, care a vizat reabilitarea pistei de decolare-aterizare, pe întreaga ei lungime de 2.500 de metri, repararea şi extinderea căii de rulare, precum şi a platformei de îmbarcare-debarcare, a cărei capacitate a fost mărită de la două la opt locuri, montarea unui sistem modern de balizaj, inclusiv construirea unui post de transformare, şi amenajarea reţelei de canalizare pluvială.Vorbim despre mai mult de 24 de milioane de euro destinate infrastructurii de mişcare. S-a realizat în cinci săptămâni ceea ce ar fi trebuit să se desfăşoare în nouă luni. A fost un efort extraordinar, au fost oameni care au stat şi peste 30 de ore încontinuu pe aeroport. S-au turnat peste 70.000 de tone de asfalt. S-a realizat o pistă care să reziste 100 de ani. Este cea mai mare şi cea mai importantă investiţie a Olteniei. Greutatea avioanelor care pot să aterizeze pe pistă a crescut foarte mult. Avioane mai mari sau mai mici, cu încărcături foarte mari, pot să aterizeze fără probleme aici.

Rep. : Aeroportul din Craiova a fost desemnat câştigător al premiului “pentru cele mai bune performanţe în anul 2013”. Cum a fost posibil acest lucru?

I.P. : Am apreciat această distincţie pentru că a reprezentat o recunoaştere a rezultatului unui efort de echipă intens şi îndelungat, o muncă asiduă, care s-a extins pe parcursul mai multor ani. Am creat, totodată, şi premisele dezvoltării economice a regiunii noastre, preocupându-ne ca, pe lângă facilităţi oferite companiilor care înfiinţează în Dolj fabrici şi, pe cale de consecinţă, locuri de muncă, să le asigurăm întreprinzătorilor accesul facil în zonă. Aceasta rămâne una dintre condiţiile primordiale, care decid soarta unei investiţii, locul în care ea va fi făcută.

Rep. : Ce a însemnat modernizarea Aeroportului din Craiova pentru călători?

I.P. : Avem în prezent o confirmare pe care nimeni nu o poate contesta, pentru că ea este susţinută de cifre care întăresc succesul acestei iniţiative în cel mai clar mod cu putinţă. Am transformat Aeroportul Craiova într-un obiectiv prioritar al consiliului judeţean şi, prin investiţii de aproape 10 milioane de euro din propriul buget, am procedat la modernizarea terminalelor de sosiri şi plecări, la edificarea unui nou turn de control şi la asigurarea dotărilor necesare. Am reuşit, în felul acesta, să deschidem curse regulate către mari destinaţii din Europa, răspunzând unei necesităţi reale. Doljul şi Oltenia aveau şi au în continuare nevoie de servicii de transport aerian şi o relevă cel mai bine datele de trafic, pentru că am urcat de la 250 de pasageri, în 2006, la 45.000, în 2013, iar de la începutul acestui an şi până în prezent am depăşit deja numărul de 25.000 de călători care au trecut prin Aeroportul Craiova.

Rep.: Reabilitarea şi modernizarea aeroportului a fost un lucru extraodinar şi pentru bolnavii care aveau nevoie urgentă de a fi transportaţi la Bucureşti. Ce ne puteţi spune de acest lucru?

I.P. : Noi am crezut cu putere în ideea noastră, am mers mai departe şi am strâns bani timp de câţiva ani pentru a pune în operă această investiţie, în două etape. Am inaugurat-o la sfârşitul anului 2012, în prezenţa prim-ministrului României, domnul Victor Ponta, ocazie cu care am primit şi un elicopter pentru situaţii de urgenţă. Ne-am angajat atunci să construim o clădire cu hangar, în care să fie adăpostită aeronava SMURD, cu spaţii pentru echipaj, medici şi asistenţi, obligaţie pe care ne-am respectat-o. Până acum, acest elicopter a făcut sute de zboruri, ceea ce înseamnă tot atâtea vieţi salvate.

Rep. : Unde pot călători craiovenii de pe Aeroportul din Bănie?

I.P. : Am început operaţiunile în Craiova în 2013 cu misiunea de a face călătoriile cu avionul accesibile în Sud-Estul Europei. Un an mai târziu am deschis baza Wizz de pe aeroportul din Craiova şi am lansat şi mai multe oportunităţi de călătorie la preţ redus în România. Acum putem zbura către Milano şi Londra, către Roma, Bologna, Barcelona şi Dortmund, iar începând din anul 2017, din Craiova se va zbura către Paris, Veneţia, Liverpool, Koln şi Madrid, cursele fiind operate de Wizz Air, iar tarifele vor porni de la 99 lei şi 129 lei. Prin această realizare, Aeroportul Craiova devine aeroport-rezervă pentru Otopeni, întrucât nu credem că, pe o rază de 300 de kilometri, va exista un altul mai bine echipat.

 

Comandat de PSD Dolj, CUI mandatar financiar 11160007. Executat de SC Inter Regional Media SRL – D

Politica