marți, noiembrie 5, 2024

Ultima ora

Sport

O nouă aeronavă va zbura de pe Aeroportul Craiova spre destinaţii mult aşteptate

Compania aeriană Wizz Air a anunţat, joi, trei noi destinaţii de pe aeroportul din Craiova, care vor veni la pachet cu o nouă aeronavă, cea de-a doua, pentru baza operaţională din Bănie. Aşadar, oltenii şi nu numai vor putea zbura, din martie anul viitor, către Liverpool, Madrid, dar şi către Koln, o destinaţie importantă pentru cei din zona Olteniei, mai ales de când Wizz Air a desfiinţat, în urmă cu aproximativ un an, cursa către Dortmund. Pe de altă parte, joi seara, Ryanair a operat primul zbor către Valencia.

Oltenii şi nu numai vor putea zbura, din martie anul viitor, către trei noi destinaţii. Anunţul a fost făcut în cadrul unei conferinţe de presă de către Johan Eidhagen, Chief Marketing Officer al Wizz Air Group. Acesta a specificat că, pe lângă acestea, va sosi la Craiova cea de-a doua aeronavă pentru baza operaţională, un Airbus A320, iar cu această ocazie se vor crea 36 de locuri de muncă.

Koln, printre cele mai cerute destinaţii

Policlinica Buna Vestire Craiova

conferinta-1În Craiova avem o poveste de succes. Primul zbor a fost în 2013 şi, destul de repede, cu sprijinul Aeroportului şi al Consiliului Judeţean, în 2014 am stabilit primul avion aici, la baza din Craiova. Am transportat peste 400.000 de călători din Craiova şi, plecând de la această expansiune, vă anunţăm că adăugăm încă o aeronavă Aeroportului Craiova. Practic, investim peste 100 de milioane de euro aici, la Craiova, şi de aceea avem un eveniment de recrutare astăzi şi mâine, pentru această aeronavă. Asta va crea încă 36 de locuri de muncă directe la Wizz Air şi, bineînţeles, va susţine alte locuri de muncă în cadrul economiei locale. Anunţăm şi trei noi destinaţii, suntem foarte încântaţi de una dintre ele, care este Koln, care a fost una dintre cele mai cerute destinaţii, ceea ce înseamnă că vor fi mai multe rute înspre şi dinspre Craiova şi vom sprijini în acest fel economia locală. Pe lângă aceasta, mai avem două alte destinaţii foarte bune: Liverpool, locul de unde au plecat cei de la The Beatles, şi Madrid, care este o destinaţie minunată, nu doar pentru a lucra, ci şi una de weekend. Aceste trei destinaţii vor oferi posibilitatea europenilor să vină la Craiova, nu doar să viziteze, ci poate să şi lucreze”, a spus Eidhagen.

Cursa către Koln a fost una foarte aşteptată, mai ales după ce persoanele care călătoreau şi munceau în Germania au aflat, cu tristeţe, în urmă cu aproximativ un an, că Wizz Air desfiinţeză cursa către Dortmund, din cauza factorului mic de încărcare.

Zborurile către Liverpool vor fi efectuate lunea, miercurea şi vinerea, cele către Koln, lunea şi vinerea, iar cele către Madrid, joia şi duminica. Primele curse către Liverpool şi Koln vor avea loc pe 27 martie, iar prima către Madrid, pe 26 martie. Biletele au fost puse în vânzare începând de joi.

Prioteasa: „Este, acum, în apropierea sărbătorilor, un cadou de Crăciun nesperat”

Prezent la eveniment, preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa, a spus că, în momentul de faţă, Aeroportul Craiova este unul respectat, care şi-a meritat titulatura de aeroport internaţional.

Este una dintre cele mai frumoase veşti pe care le-am primit în cursul acestui an. Dacă vreţi, este, acum, în apropierea sărbătorilor, un cadou de Crăciun nesperat. Este o colaborare de patru ani pe care am avut-o cu firma Wizz Air, bazată pe respect şi pe profesionalism de ambele părţi. Practic, investiţii din fondurile proprii ale Consiliului Judeţean Dolj, de peste 15 milioane de euro, în terminal de plecări, de sosiri, parcări şi alte 24 de milioane de euro în infrastructura de mişcare a Aeroportului Craiova ne fac să nu lăsăm capul jos în niciun caz în ceea ce priveşte reabilitarea acestor infrastructuri, iar Aeroportul Craiova s-a conturat şi este, acum, pe harta Europei. Este un obiectiv respectat, un aeroport internaţional. Zburăm, acum, către alte trei destinaţii, pe care le-am cerut şi le-am discutat de mult timp înainte şi în legătură cu care am fost şi noi asaltaţi la rândul nostru de către persoane şi firme din judeţul Dolj. Ne bucurăm să spunem că al doilea zbor pe care îl avem către Marea Britanie, la Liverpool, şi zborul pe care îl vom avea către Madrid, unul dintre hub-urile importante, inclusiv peste Ocean, şi, bineînţeles, Koln, pe care şi firma Ford şi Popeci şi Pirelli şi alte firme l-au cerut, pentru că e nevoie de specialiştii de la Koln şi de fabricile de componente pentru Ford”, a punctat preşedintele CJ Dolj.

Vasile: „Fiecare loc de muncă creat în comunitate este o valoare în plus”

La rândul său, vicepreşedintele CJ Dolj, Cosmin Vasile, a spus că apariţia noilor locuri de muncă la Craiova este şi ea importantă şi că planurile CJ Dolj şi ale Aeroportului Craiova nu se vor opri aici.

Faptul că astăzi ne legăm de trei metropole din UE, de trei destinaţii care au fost cerute şi care pot aduce investitori în Craiova arată că decizia Consiliului Judeţean Dolj de a investi în aeroport, că parteneriatul Wizz Air cu Aeroportul Craiova a fost un real succes. Vreau să remarc şi faptul că vom ajunge la 72 de locuri de muncă create de această companie, iar fiecare loc de muncă creat în comunitate este o valoare în plus pentru această comunitate. Cunoscând atât planurile noastre, cât şi ale Aeroportului Craiova, vă pot spune că nu ne vom opri aici”, a declarat Vasile.

Dumitru: „Nu am fost singuri în lupta pentru acest avion – am fost opt aeroporturi, din care trei din România”

Directorul Aeroportului Craiova, Mircea Dumitru, a dat câteva dintre detaliile care au stat în spatele veştii oferite, joi, publicului. Craiova s-a „bătut” cu alte şapte aeroporturi pentru această a doua aeronavă care va veni la baza operaţională din Bănie.

Noi ne-am dorit şi am sperat în această dezvoltare, dar recunosc că nu ne-am aşteptat să fie atât de rapidă. La ultima conferinţă de presă pe care am avut-o s-au anunţat două noi zboruri, iar în acea după-amiază am început discuţiile legate de un al doilea avion la baza de la Craiova. Nu am fost singuri în lupta pentru acest avion, vreau să vă spun că am fost opt aeroporturi, din care trei din România. Faptul că totul s-a desfăşurat atât de repede, iar prietenii noştri de la Wizz Air au ales Aeroportul Craiova pentru a aduce acest al doilea avion, arată în primul rând relaţia de colaborare şi faptul că deja există mai mult decât atât – şi o relaţie de prietenie – între cele două entităţi. Suntem încântaţi că am reuşit să ne depăşim colegii de la alte două aeroporturi româneşti şi dacă, începând din 26 martie, Wizz Air va face numai el 29 de zboruri pe săptămână – spunea domnul preşedinte că este un cadou de Crăciun – am convingerea că nu va fi numai acesta numărul de zboruri. Probabil, o să avem şi un cadou de Moş Nicolae, adică ne vom mai întâlni o dată până la finele lunii noiembrie. Sper, în aceeaşi formulă”, a spus Mircea Dumitru.

Țelul Aeroportului Craiova: pe poziţia cinci ca număr de pasageri

Întrebat dacă Aeroportul Craiova va deveni al doilea din România ca număr de călători şi ca importanţă, directorul aeroportului a spus că scopul său este de a ajunge pe poziţia cinci în următorii ani. Acesta este, în momentul de faţă, pe locul opt, iar acum nouă ani ocupa poziţia 17 din 17 aeroporturi, ca trafic.

Ar trebui să vă spun că da, dar vă voi spune sincer că nu. Noi am plecat, acum nouă ani, de pe poziţia 17 din 17. Din 17 aeroporturi, eram, ca trafic, ultimul. Nu funcţionasem niciodată în ultimii 12 ani şi, pe acolo, cum foarte plastic s-a exprimat odată domnul preşedinte Prioteasa, şi nu am să uit niciodată chestiunea asta, nu zburau nici zmeiele. Nu exista niciun fel de dotare, nici măcar minimală, şi nu se investise nimic în ultimii 30 de ani în ceea ce priveşte reabilitarea pistei. Sigur că, la momentul în care a început să funcţioneze, lumea şi-a dorit mult mai mult şi foarte repede. Din păcate, însă, lipsa dotărilor şi a infrastructurii, atât pentru pasageri, cât şi a infrastructurii de mişcare, ne-a condiţionat, vizavi de rapiditatea creştereii numărului de zboruri, de destinaţii şi aşa mai departe. Chiar dacă anul trecut am operat doar şapte luni şi jumătate în regim regulat, la ora actuală suntem pe poziţia opt, încă, dar vom fi pe şapte până la finele anului. Ceea ce îmi doresc eu este să ajungem după Otopeni, Cluj, Timişoara şi Iaşi, pe poziţia cinci. Adică să depăşim Sibiu, Bacău şi Târgu Mureş. Bănuiesc că, la momentul în care se va depăşi cifra de un milion de pasageri, din estimările mele bănuiesc că asta se va întâmpla undeva în jurul anilor 2020, din cei pe care îi aveţi acum în faţă îl veţi regăsi doar pe domnul Vasile, pentru că eu şi domnul preşedinte vom fi la pensie”, a precizat Mircea Dumitru.

Document UE: Craiova devine aeroport de rezervă la Otopeni

aeroportul-craiova.jpgaeroportul-craiova.jpgTotuşi, preşedintele Ion Prioteasa a ţinut să menţioneze că este posibil ca Aeroportul Craiova să fie al doilea din România, cel puţin dintr-un punct de vedere.

Există un sâmbure de adevăr în întrebarea pe care aţi pus-o. Într-adevăr, în acest moment, aeroportul din Craiova are una dintre cele mai bune dotări şi înfrastructura de mişcare este foarte bună. Într-un moment în care vom vedea şi noul ILS montat, asta înseamnă că în condiţii grele avioanele pot să decoleze de aici şi să aterizeze aici. Un document al UE – şi nu noi, din România, şi nu noi, oltenii, care ne lăudăm -, ne spune că municipiul Craiova devine al doilea aeroport al României şi că devine aeroport de rezervă la Otopeni. De altfel, s-a şi întâmplat de câteva ori ca fiind, ceaţă pe Otopeni sau alte condiţii în care nu s-a putut ateriza – şi cum altădată ştim că avioanele au fost trimise la Constanţa -, de data asta au fost trimise la Craiova. Cu siguranţă că, în continuare, vor fi trimise la Craiova”, a spus preşedintele Ion Prioteasa.

Despre rute în afara UE: „Haideţi să mai avem răbdare până la finalul lunii”

În cadrul evenimentului, a fost pusă şi o întrebare vizavi de posibilitatea de a opera rute din afare Uniunii Europene, precum Dubai sau Tel Aviv.

Directorul aeroportului a lăsat de înţeles că se iau în calcul rute şi că până la finalul lunii vor exista veşti noi.

Dacă mă întrebaţi pe mine, eu iau în calcul orice fel de rute. Haideţi să mai avem răbdare până la finalul lunii şi vom vedea ce ne aduce Moş Nicolae. Vom vedea”, a spus Dumitru.

Ion Prioteasa a spus că alegerea unei destinaţii ţine şi afacerea propriu-zisă şi nu doar de simplul fapt de a zbura către noi destinaţii.

Noi suntem obişnuiţi ca în momentul în care semnăm un contract şi ne dăm mâna cu cineva, ne uităm foarte atent să vedem şi cum îi merge partenerului nostru. Nici dumnealor nu pot să zboare doar de dragul de a zbura, dacă este o chestiune de business, ca avionul să aibă o anumită încărcătură, şi de la Craiova către destinaţia cealaltă, şi de acolo către noi. Socotelile acestea se fac foarte bine şi sunt sigur că în momentul în care îşi găsesc un răspuns pozitiv, ele se realizează”, a spus preşedintele CJ Dolj.

La rândul său, Johan Eidhagen a precizat că „ne uitam constant după destinaţii şi oportunităţi şi nu ne-ar plăcea nimic mai mult decât să ajutăm pasageri să zboare din şi către Craiova. Cred că este un lucru foarte bun că dublăm capacitatea în acest moment”.

Se face, până la urmă, sens giratoriu în faţa aeroportului?

Ion Prioteasa a răspuns şi unei întrebări legate de supraaglomerarea din zona aeroportului, mai ales în contextul creşterii numărului de zboruri şi, implicit, a persoanelor care tranzitează acest perimetru. Concret, este vorba despre realizarea unui sens giratoriu în faţa aeroportului.

Va trebui o nouă abordare pentru aeroport, cu siguranţă, este un lucru pe care l-am cerut de foarte multe ori pentru acest drum european. Au fost şi multe accidente în faţa aeroportului, pentru că este foarte greu să ieşi din aeroport sau să virezi la stânga către aeroport şi, în acest moment, putem să vă spunem că s-au depăşit câteva etape în care s-au analizat care ar fi cea mai bună soluţie. Chiar în aceste zile am avut din nou o discuţie cu nou numitul director al Companiei de Drumuri Europene şi care sprijină realizarea în faţa aeroportului a unui sens giratoriu. Au fost mai multe discuţii, s-a dorit la un moment dat un sens giratoriu la Hanul Doctorului, dar era în pantă acolo. Am fost dispuşi să cedăm terenul pe care îl avem în colţ acolo pentru a face mai sus sensul giratoriu, s-a luat în considerare dar, până la urmă, soluţia cea mai bună este tot aceasta, de a face un sens giratoriu”, a spus preşedintele CJ Dolj.

Planuri de viitor pentru Aeroportul Craiova

Ion Prioteasa a mai ţinut să precizeze ce lucruri urmează să mai fie realizate la Aeroportul Craiova. Vorbim, printe altele, de un nou gard, de un drum perimetral, dar şi despre un nou terminal.

Noi suntem foarte aproape, acum, şi de un schimb de terenuri pe care îl facem cu MT prin care noi luăm un teren foarte bun unde să ne putem extinde (cu terminalul – n.r.), de la Aeroclubul Român, 9,5 ha, iar noi să le dăm la schimb o ieşire pe o bretea la pista aeroportului şi un hangar. În felul acesta, dezvoltarea va fi acolo, către această direcţie şi, de asemenea, ne gândim să rezolvăm lucrurile care sunt de făcut la aeroport, drum perimetral, imagini pe tot parcursul, vom veni cu un nou gard prin faţa terenului acesta, spre Hanul Doctorului. Rămâne, şi în viitor, una dintre principalele priorităţi investiţionale la nivelul Consiliului Judeţean. Dacă e nevoie, mai facem şi o parcare”, a conchis Prioteasa.

Prima cursă către Valencia şi-a luat zborul

14958042_1263350727039871_1048483827_o

Pe de altă parte, joi seara a avut loc inaugurarea primei curse către Valencia de pe Aeoportul Craiova, operată de Ryanair.

„Suntem la un nou început, într-un moment pe care ni l-am dorit şi l-am căutat cu ardoare. Suntem unii dintre cei aleşi pentru că dumnealor zboară de pe Bucureşti, Timişoara şi Craiova. Investiţiile din ultimii ani şi modul în care arată Aeroportul Craiova face drumul fiilor plecaţi de acasă mai uşor”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa.

Mircea Dumitru, directorul Aeroportului Internaţional Craiova a declarat că se aşteaptă ca la anul să fie atinsă cifra de 400.000 pasageri: „Destinaţia va avea o frecvenţă de două ori pe săptămână şi vom vedea ce vă mai fi din primăvară. Momentul este unul cu totul şi cu totul deosebit, sper să fie la fel şi pentru cetăţenii din regiunea Oltenia şi vreau să le mulţumesc pentru răbdare. Dacă nu ar fi fost probleme legate de infrastructură, totul s-ar fi derulat mult mai repede. Primii doi operatori aerieni din România se află la Craiova. Am convingerea că alături de ceilalţi colegi, din primăvara, lucrurile se vor schimba foarte mult la aeroport, iar pentru la anul cred că vom avea între 350.000 şi 400.000 de pasageri”.

14957956_1263327440375533_1885232672_oDenis Barabas, manager al Diviziei Vâzări pentru Europa de Est a Ryanair a afirmat: „Este primul nostru zbor către Valencia, suntem foarte fericiţi de gradul de încărcare de pe această rută, avem ocupate 99% dintre locuri. Aici, în Craiova avem un potenţial de creştere mare. Ryanair poate interveni şi poate introduce rute noi de pe aeroporturile pe care operează. ”

Politica