Pe unele străzi din Craiova, lucrările de înlocuire de borduri şi de pregătire pentru asfaltare se desfăşoară cu dificultate. Un exemplu dintre cele mai concrete este strada Împăratul Traian, în apropierea intersecţiei cu strada Arieş. Porţiunea de stradă fiind îngustă, în cursul zilei de luni, circulaţia s-a desfăşurat cu dificultate. Chiar şi când nu se lucrează, în această zonă traficul este sufocat atât de maşini parcate neregulamentar, cât şi din cauză că este o stradă cu două sensuri pe care merg, în acelaşi timp, autobuze.
Lucrările de pregătire pentru asfaltare au demarat şi pe strada Împăratul Traian, în urmă cu aproximativ o săptămână. Dacă la schimbatul bordurilor pe partea stângă a străzii, totul a decurs normal, pe partea dreaptă a străzii, în cursul zilei de luni, pe stradă deja se crease un mic haos. Maşinile au circulat cu dificultate, având în vedere că lucrările nu erau semnalizate tocmai corespunzător, semnele fiind puse pe trotuar şi nu în faţa lucrărilor propriu-zise, astfel că maşinile s-au încurcat între ele pe mica porţiune de drum rămasă liberă.
Cum încap patru autobuze pe o stradă îngustă?
În cursul zilei de marţi, lucrarea a fost semnalizată parţial, însă circulaţia s-a desfăşurat tot cu dificultate, având în vedere că în zonă se află şi o staţie de autobuz. Porţiunea de stradă nu este una fără probleme nici atunci când nu se lucrează pe ea. La începutul săptămânii trecute – şi nu este prima dată când se întâmplă asta -, în zonă s-au întâlnit două autobuze care veneau din sensuri diferite, iar circulaţia s-a blocat pentru că acestea nu aveau loc să treacă unul de altul, mai ales din cauza maşinilor parcate neregulamentar. În spatele unuia dintre autobuze mai existau altele două, astfel că nervii şoferilor de autobuz, dar şi ai călătorilor au fost întinşi la maxim. Reprezentanţii RAT SRL au explicat, pentru Jurnalul Olteniei, că s-a luat în considerare redirecţionarea unuia dintre trasee pentru a înlesni circulaţia în zonă, însă aceasta nu este o soluţie avantajoasă pentru călători, fiindcă ar fi omise foarte multe dintre staţiile de pe traseu. Am solicitat un punct de vedere şi de la administratorul public al Craiovei, Radu Preda, legat de semnalizarea lucrărilor, dar şi despre posibilitatea de a institui sens unic pe aceste străzi înguste atunci când se desfăşoară lucrări. Acesta nu a răspuns.
În ceea ce priveşte parcările neregulamentare, un alt factor al sufocării traficului pe această stradă, pentru că maşinile nu mai pot fi ridicate conform unei decizii a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie din luna mai a anului trecut, lucrurile nu sunt deloc sub control. Deşi, în primele luni ale anului, atât Poliţia Locală cât şi IPJ Dolj au dat, laolaltă, peste 1.500 de amenzi şoferilor care au parcat neregulamentar, aceştia continuă să-şi parcheze maşinile după bunul plac. În acest context, Jurnalul Olteniei a transmis o solicitare oficială către MAI, având în vedere că acesta trebuie să elaboreze de urgenţă un regulament de ridicare a maşinilor, conform unei decizii a Curţii de Apel Bucureşti. Atunci când instituţia va răspunde, vă vom ţine la curent cu informaţiile.
Câţi bani s-au cheltuit, până acum, pe asfaltare în Craiova?
Reamintim că Delta ACM se ocupă de asfaltarea străzilor în Craiova, din octombrie 2014, pe un acord-cadru cu o durată de patru ani. Contractul are o valoare totală de 135 de milioane de lei, iar până acum au fost cheltuiţi, din aceşti bani, 54.126.529,99 de lei, conform contractelor subsecvente postate în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Cel mai recent contract, cu o valoare de 24.999.999,93 de lei, a fost semnat la data de 15 februarie 2016.







