Aproape trei zile pe întuneric din cauza CEZ

Redactia
6 Min Read
Se întâmplă în Craiova! O familie a fost nevoită să stea weekend-ul trecut fără energie electric fără să aibă vreo vină. Întâmplător, în această situaţie s-a aflat directorul Centrului Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale Dolj, Amelia Etegan, care a fost nevoit să suporte ignoranţa celor de la CEZ. 
Amelia Etegan ne-a explicat cu lux de amănunte ce s-a întâmplat la sfârşitul săptămânii trecute. 
 
Vineri am ajuns acasă cu soţul meu şi am observat că eram deconectaţi de la instalaţia electrică. Iniţial am crezut că defecţiunea este din casă de undeva. Bineînţeles că nu era de acolo şi când ne-am uitat afară, la tabloul electric, era prins un sigiliu. Am sunat la 929, aşa cum se procedează, ne-au trimis de la Deranjamente la Comercial, că nu ţine de ei, am sunat la Comercial, iar acolo ne-au spus că nu pot să trimită echipă să ne branşeze, pentru că este vineri seara, iar echipa la care au subcontractat ei lucrările, nu mai are program până luni dimineaţa.
Şi-a amintit Amelia Etegan
 
Până luni la prânz au stat fără curect electric, iar motivul debranşării a fost incredibil. 
 
Cum pot să stau eu până luni de dimineaţă, cu copil mic, fără curect electric, fără frigider, fără apă caldă, pentru că eu am boiler… Exact asta s-a întâmplat. Până luni la prânz am stat fără curect electric, până când echipa de intervenţie de la firma Adrem Invest, a venit şi ne-a reconectat. Motivul întreruperii energiei electrice a fost… clauze contractuale nerespectate. Nici n-am ştiut despre ce clauze este vorba. Au spus că ne-au trimis o înştiinţare în luna august, o scrisoare simplă, fără să fie recomandată cu confirmare de primire. Dacă acel plic s-a pierdut, eu trebuia să visez că am primit aşa ceva? Şi trebuia să vină să schimbe sigiliul la contuar. Nu aveam de unde să ştiu, atât timp cât eu nu am primit nimic. După ce am avut două discuţii telefonice cu ei, au spus că nu se poate, sub nicio formă, pe weekend să ne branşeze, în condiţiile în care aveam toate facturile plătite la zi. Nu avem niciun fel de datorie către ei.
Amelia Etegan
 
Protecţia Consumatorului ridică din umeri
 
Aceasta a subliniat faptul că nici cei de la Protecţia Consumatorului nu au ce face. 
 
Ei sunt stat în stat, fac ce vor. De unde puteam să ştiu că am primit acea înştiinţare? Am sunat apoi la oficiul pentru Protecţia Consumatorului, ca să mă interesez, ce se întâmplă. Bineînţeles, că nu eram singura care se plânsese de serviciile lor, şi domnii respectivi mi-au spus că au competenţe în ceea ce priveşte firma care a făcut debranşarea, însă ei nu sunt vinovaţi. Ei respectă doar un protocol.
A mai spus Amelia
 
O altă problemă este faptul că debranşările se fac între orele 8.00 şi 16.00, iar oamenii sunt la serviciu în perioada respectivă. Pe echipele de la deranjamente, care sunt de la altă firmă, nu le interesează dacă o persoană are o problemă în alt interval de timp. Între 8.00 şi 16.00 toate lumea munceşte. Mai este o variantă. Scoateţi contuarele la uşă, să se vadă clar consumul, veniţi, citiţi, faceţi ce vreţi voi, dar nu mă obligaţi să staţi acasă o zi întreagă să veniţi să citiţi contuarul.  Acesta este respectul lor faţă de client.
A mai punctat ea
 
Şi alte persoane au avut probleme cu CEZ
 
Amelia Etegan a mai precizat că nu este un caz singular, alţi prieteni de-ai ei confruntându-se cu probleme privind respectul celor de la CEZ. 
 
Un coleg de serviciu mi-a spus că un prieten de-al lui a păţit exact acelaşi lucru, numai că acesta a fost nevoit să plătească şi taxa de rebranşare. Mai am o cunoştinţă, care nu a primit factura, şi a fost admonestată că de ce nu a plătit acea sumă de pe factură. De unde putea să ştie acea persoană că a primit factura dacă nu a găsit-o în căsuţa poştală?
A conchis Amelia Etegan
 
Printr-o situaţie similară a trecut, în vara acestui ani, un doljean din comuna Cârcea.  Doljeanul îşi plătise facturile, numai că operatorii CEZ au transferat banii în contul unei societăţi care deja avea totul plătit la zi. Din vina angajaţilor CEZ, doljeanul figura cu restanţe la plata facturilor.
Norocul său a fost că se afla acasă atunci când echipele au venit să îl debranşeze. A reuşit să ajungă la sediul CEZ din Craiova, unde, în cele din urmă, problema a fost rezolvată.
Pentru ca situaţia să fie lămurită, vom solicita în scris un punct de vedere al CEZ despre această problemă.
Dacă aveţi probleme cu CEZ sau cu altă instituţie din Oltenia nu ezitaţi să ne contactaţi pe adresa redacţiei Ediţie Specială.   
Share This Article