Biroului Regional pentru Cooperare Transfrontalieră Călăraşi. În fapt este vorba de contribuţia judeţului Dolj, pe 2015, la bugetele celor două organisme.
Din banii primiţi de la CJ Dolj, ADR SV Oltenia va deconta cheltuieli de organizare şi funcţionare, se arată în raportul votat, ieri, de consilierii judeţeni.
Cu această ocazie, preşedintele Consiliului Judeţean, Ion Prioteasa, a declarat că nu se mai pot accesa bani UE pentru drumuri mai mici de 20 de kilometri, dar că, în acest an, se vor face modernizări în infrastructura Doljului, prin proiecte comune cu alte judeţe ale Olteniei.
Aşa cum ştiţi, pe Programul Operaţional Regional şi, în mod special, pe AXA de infrastructură, şi în mandatul financiar anterior am avut rezultate foarte bune, şi, dacă am putut să facem nişte drumuri ca lumea în judeţul Dolj, de aici au venit banii. De data aceasta, Uniunea Europeană nu mai doreşte să finanţeze decât aşa numitele drumuri strategice, adică drumuri care leagă judeţele învecinate, şi în care şi judeţele învecinate se obligă să realizeze acest drum. Şi atunci propunerea noastră a fost şi să găsim nişte drumuri mai lungi pe care să putem să le realizăm, pentru că altfel pe banii noştri nu am mai putea să le facem. Aceasta pentru că o altă condiţie este ca să nu se mai propună drumuri sub 20 km. Avem propus drumul Craiova-Cetate care are 70 km şi care cu siguranţă se va face. Şi, de asemenea, am găsit şi modalitatea de a prelungi acest drum, până la limita judeţului Olt şi, în felul acesta, drumul care începe de la Teslui şi trece prin Robăneşti, prin Pieleşti, prin Gherceşti şi ajunge până spre Şimnic va fi propus, ne ducem la 120 km. Avem de asemenea drumuri care au fost propuse, ca rezervă, şi în condiţiile în care licitaţiile vor veni mai jos şi vor rămâne bani, vom putea să intrăm pe ele, respectiv pe drumul de la Breasta, până la Argetoaia şi limita judeţului Mehedinţi, iar Mehedinţiul se obligă să facă mai departe şi un drum care porneşte din Leu spre Castranova, Apele Vii, Celaru, Amărăşti, până la limita cu judeţul Olt, care, de asemenea, îl preia şi îl duce mai departe.
Ion Prioteasa, preşedinte CJ Dolj
Alte modernizări de drumuri se vor face prin programul SUERD, ori prin INTERREG.
De anul acesta există un nou proiect european, proiect pe Dunăre, aşa numitul proiect SUERD, adică Strategia Uniunii Europene pentru Dunăre, şi aici, trei judeţe din Oltenia, Dolj, Mehedinţi şi Olt, propun fiecare câte un drum. Drumul propus de noi este unul, într-un fel paralel cu Dunărea, foarte mare, care porneşte de la Giurgiţa, ajunge la Urzicuţa, la Băileşti, la Moţăţei, Unirea, Pleniţa şi până la limita judeţului Mehedinţi. Pe colaborare transfrontalieră, pe programul România-Bulgaria, INTERREG, doamna Măjină a fost, la sfârşitul acestei săptămâni, la Vidin, unde s-au discutat aceste lucruri, se reia partea aceasta şi noi venim cu ce am început. Adică, cu drumul care a plecat de la Zăval până aproape de Valea Stanciului şi venim cu el până la Segarcea.
Ion Prioteasa, preşedinte CJ Dolj