Începând de luni, la nivelul celor șase secții de poliție din Craiova se vor elibera certificate de cazier judiciar atât pentru persoane fizice, cât și pentru persoane juridice. Persoanele care solicită aceste documente se pot prezenta la oricare dintre secțiile de poliție din Craiova, indiferent de adresa de domiciliu. Eliberarea certificatelor este gratuită și se va face de luni până vineri, între orele 10.00 – 13.00.
Anunțul a fost făcut de Nicolescu Constantin, șeful Inspectoratului de Poliție al Județului Dolj, în cadrul unei conferințe de presă organizată la sediul IPJ.
„După cum bine cunoașteți, de ceva vreme am avut solicitări foarte multe vizavi de eliberarea cazierelor judiciare. E adevărat că, în urmă cu ceva timp, luasem hotărârea și am reușit să eliberăm caziere judiciare și la nivelul celorlalte poliții municipale și orășenești, iar acum am beneficiat și de sprijinul conducerii Inspectoratului General al Poliției Române și, începând de luni, vom elibera caziere judiciare la nivelul tuturor secțiilor de poliție de pe raza Municipiului Craiova. Programul pe care noi l-am stabilit nu va fi identic cu cel de pe Amaradiei, unde se eliberează caziere în continuare, dar am zis să venim în sprijinul cetățenilor pentru că acesta a fost și scopul și să nu creăm acel disconfort și atunci vom merge pe intevalul orar 10.00 și 13.00, zilnic. Eu zic că este o măsură și o inițiativă bună a noastră, la nivelul Inspectoratului. Vă spun încă o dată că am găsit înțelegere și la nivelul condcerii Inspectoratului General al Poliției Române și, în felul acesta, cred că lucrurile se vor rezolva și nu vom mai vedea acele cozi interminabile pe Amaradiei, unde până acum se eliberau caziere. Discutând cu șeful serviciului cazier, mi-a raportat faptul că zilnic aveam 200, 300 de caziere eliberate. Volumul de muncă era foarte mare și noi puteam să facem față pentru că lucram pe schimburi, dar exista un disconfort din partea cetățenilor. Am luat toate măsurile de a instrui personalul care va lucra și va elibera aceste certificate de cazier. Aceasta a fost prima măsură pe care am luat-o și sperăm că informația va ajunge, în timp cât mai scurt, la cetățeni. Mai mult decât atât, domiciliul persoanei respective nu trebuie să se afle pe raza secției. Se pot duce la orice secție de poliție. Suntem la dispoziția cetățeanului, suntem alături de cetățean. Acesta este scopul pentru care am inițiat această activitate și în felul acesta sperăm ca cetățenii să fie mulțumiți de serviciile pe care le oferim”, a precizat Nicolescu Constantin, șeful IPJ Dolj.
Comisarul Bădiță Paul Lucian, șeful Serviciului Cazier Judiciar, Statistcă și Evidențe Operative a prezentat modul prin care se va elibera certificatele de cazier judiciar: „Vă fac o scurtă descriere a modului de eliberare a unui certificat de cazier. Datele sunt puse și pe site-ul Inspectoratului de Poliție (https://dj.politiaromana.ro/ro/utile/cazier)
În „meniuri utile„ veți găsi toate documentele necesare obținerii unui certificat și programele pentru fiecare ghișeu, punct de lucru, orașele din teritoriu, inclusiv cele 6 secții de poliție, însă în total vor fi 5 ghișee pentru că Secția 1 și Secția 6 au același sediu. În principiu, certificatul de cazier se eliberează pentru o persoană peste 14 ani, există și excepția sub 14 ani, atunci când cel care solicită certificatul este părintele sau tutore al actului de identitate al copilului. Se eliberează certificate de cazier judiciar și pentru persoană juridică. Documentul cel mai important pentru persoana juridică este acel document care face dovada calității de persoană juridică. Pe site sunt explicate mai multe detalii, în funcție de tipul persoanei juridice.”
Doljul este primul județ din țară care va elibera caziere judiciare la toate secțiile de poliție urbane. Programările se vor putea face și online.
„Revenind la aglomerația care era de obicei la sediul de pe Amaradia, ne-am gândit la posbilitatea de a „împrăștia oamenii„ și acest lucru îl vom face prin secțiile de poliție ale Municipiului Craiova. Suntem primul județ din țară care vom face treaba aceasta. Programul de lucru la aceste secții va fi de la ora 10.00 la ora 13.00, zilnic. În principiu, nu vor exista perioade în care persoana de acolo să fie în concediu pentru că sunt câte două cadre care vor elibera certificatele de cazier. Rămâne în lucru și vom elibera certificate de cazier și la sediul din Amaradia, unde avem pentru situații de criză cum a fost până acum, luni și marți dimineața, două persoane care eliberează certificate de cazier. Am în vedere și o aplicație informatică prin care am putea face o programare online. Nu este același lucru ca la pașapoarte sau la certificate de înmatriculare pentru că noi eliberăm documentul pe loc. Cred că suntem una dintre puținele instituții care eliberează un document pe loc, de aceea apare, de obicei, aglomerația. Sunt situațiile de luni, marți, chiar și miercuri dimineața când la sediul din Amaradia, sunt și 50 de persoane. Aceste 50 de persoane se pot programa, pot vedea pe site. Vrem să ajungem la 10 persoane și atunci le putem elibera mult mai repede. Media pe zi este în jur de 200 de certificate de cazier eliberate” a afirmat șeful serviciului cazier judiciar, Bădiță Paul Lucian.