Primăria Craiova şi-a propus de la începutul primului mandat de primar al Olguţei Vasilescu să reabiliteze cât mai multe străzi din Bănie şi a reuşit. Doar în ultimii doi ani, 40% din suprafaţa stradală a Craiovei a fost asfaltată. Au fost modernizate marile bulevarde: Calea Bucureşti, Caracal, Râului, Carol I, Bariera Vâlcii şi Nicolae Romanescu. De asemenea, s-a modernizat infrastructura şi s-a automatizat sistemul de semaforizare pe bulevardele Calea Bucureşti-Nicolae Titulescu-Calea Severinului. Unul dintre marile proiecte ale Primăriei Craiova a fost realizarea parcării subterane cu aproape 600 de locuri pentru autoturisme chiar în zona centrală. Pentru prima dată în aproape 30 de ani, a fost reabilitată linia de tramvai cu fonduri nerambursabile şi achiziţionate 24 de autobuze noi.
Principalele artere de circulaţie rutieră din Craiova au fost modernizate: străzile Caracal, Bariera Vâlcii, Râului, Calea Bucureşti, Carol I şi Nicolae Romanescu. Pe strada Caracal a fost reabilitat carosabilul pe o suprafaţă de 50.000 de metri pătraţi, iar trotuarele au fost reabilitate pe 20.000 de metri pătraţi. Au fost realizate 6 alveole de refugiu pentru autobuze, 3 staţii taxi, piste pentru biciclişti, zone verzi şi locuri noi de parcare. Pe strada Râului, carosabilul a fost refăcut pe aproximativ 62.000 de metri pătraţi şi a fost casetat canalul colector pe o lungime de 310 metri. Pe strada Bariea Vâlcii au fost reabilitate, de asemenea, carosabilul, trotuarele, şi au fost realizate alveole de refugiu pentru staţii de autobuze, rigole de scurgere pentru apele pluviale şi s-a creat un sistem de canalizare nou pe o lungime de 1.800 de metri. Valoarea contractului de execuţie a lucrărilor a fost de aproape 40 de milioane de lei.
O altă lucrare finalizată în scurt timp este Calea Bucureşti. Cea mai tranzitată stradă din Craiova a beneficiat de o pistă de biciclete, parcări şi prize pentru maşinile hibrid şi un covor asfaltic proaspăt. Lucrarea a costat 29.071.295,57 lei.
Administraţia locală a dus la bun sfârşit şi proiectul realizării unui sistem pentru managementul traficului pe distanţa Calea Bucureşti – bulevardul Nicolae Titulescu – strada Severinului. Această lucrare a constat în instalarea unui sistem pentru managementul traficului pentru 16 intersecţii. Au fost montaţi stâlpi pe care au fost instalate semafoare, precum şi automate pentru dirijarea circulaţiei. Pentru îmbunătăţirea condiţiilor de trafic, vor fi amenajate bucle inductive de detecţie trafic şi semnalizare rutieră.
Investiţii pentru aproape 100 de străzi din periferie
În ceea ce priveşte străzile licitate separat, în afara acordului-cadru de asfaltare, echipele se află în cartierele de periferie, urmând ca în viitorul apropiat să se scoată la licitaţie pentru reabilitare aproximativ 100 de străzi.
Se lucrează pe mai multe fronturi pe strada Crinului şi aleile sale, o stradă care a fost de pământ fără asfalt. Vor urma străzile Codlea din Romaneşti şi Poienii din Catargiu. În ultimul an s-a asfaltat cum nu s-a asfaltat ani buni, sau poate zeci de ani. Se încearcă să se lucreze cât mai mult şi cât mai repede pentru a ajunge şi în zone la care nu s-a ajuns până acum. Pe viitor se va intra pe investiţii cu aproximativ 100 de străzi care vor fi asfaltate în cartierele de periferie. Printre acestea, se numără Geniştilor, Carpenului, Fermierului, Potelu, Școlii, Odesa, Dobrogea sau Tismana.
Parcarea subterană în centrul Craiovei
Parcarea a fost construită pe două niveluri şi are o suprafaţă desfăşurată de 17.000 de metri pătraţi. Din cele 619 locuri de parcare, 586 sunt pentru autoturisme şi 33 pentru motociclete. Pentru încurajarea utilizării autovehiculelor electrice şi pentru reducerea poluării, în interiorul parcării se regăsesc staţii de încărcare pentru 240 de locuri de parcare. Parcarea este luminată, are grupuri sanitare pentru fiecare nivel şi un lift care să ajute persanele cu dizabilităţi să se deplaseze. Proiectanţii au prevăzut şi dotări speciale împotriva incendiilor: sistem de detecţie şi alarmare la depăşirea concentraţiei de monoxid de carbon şi sistem de sonorizare şi alarmare în caz de incendiu. Au fost făcute şi amenajări exterioare care au cuprins lucrări de amenajare a terenului, săpătură, umplutură, compactare. Amenajarea peisagistică a avut în vedere crearea spaţiilor verzi care să pună în valoare amplasamentul Teatrului Naţional “Marin Sorescu”. Pentru aceasta s-au realizat alei pietonale, trotuare şi acces carosabil, s-a plantat gazon, plante decorative, arbuşti şi arbori.
Linia de tramvai a fost reabilitată
Lucrările de reabilitare a căii de rulare a tramvaielor, efectuate de firma Marivila, în valoare de circa şase milioane de euro, au fost finalizate, iar tramvaiele modernizate şi puse în circulaţie. S-a refăcut şi sistemul de tracţiune electrică, lucrare prinsă în proiectul de transport ecologic, care prevedea reabilitarea străzii Calea Bucureşti. Reabilitarea liniei de tramvai a făcut parte din proiectul ”Modernizarea infrastructurii de transport în comun pentru fluidizarea traficului forţei de muncă între cele două platforme industriale ale polului de creştere Craiova”, cu finanţare europeană. Potrivit municipalităţii, contractele au prevăzut reabilitarea liniei de tramvai în municipiul Craiova pe o distanţă de 11 kilometri. În proiect a fost inclusă şi modernizarea buclei de întoarcere la pasaj denivelat Electroputere, precum şi accesul la depoul de tramvaie. Costurile lucrărilor s-au ridicat la o valoare de peste 60 milioane de lei, dintre care peste 1,15 milioane de lei a reprezentat co-finanţarea de la bugetul local, 20 milioane de lei a fost suportată din bugetul naţional şi 39 milioane de lei a fost contribuţia Uniunii Europene. Potrivit autorităţilor, obiectivul general al acestui proiect a constat în îmbunătăţirea accesibilităţii locale a forţei de muncă angajată pe cele două mari platforme industriale ale polului de creştere Craiova, cu impact direct asupra creşterii competitivităţii economice din Zona Metropolitană Craiova, ca urmare a reabilitării infrastructurii de transport public în comun.
Autobuze noi pentru craioveni
Transportul public din Craiova a fost pe lista de priorităţi a primarului Lia Olguţa Vasilescu. 24 de autobuze noi au intrat în parcul auto al Regiei Autonome de Transport Craiova urmând ca pe viitor administraţia locală să continue demersurile pentru a îmbunătăţi condiţiile de transport în oraş.
“Aşadar, încercăm să asigurăm un transport civilizat călătorilor din municipiul Craiova. Achiziţiile autobuzelor noi nu se vor opri însă aici. Cât ne-am permis atât am luat, şi de anul viitor am vrea să intrăm pe un proiect de finanţare pe fonduri europene pentru transportul public în comun, care înseamnă autobuze electrice şi de asemenea tramvaie. Urmează să facem necesarul, teoretic ar trebui să fie 250 de autobuze noi, ceea ce înseamnă să schimbăm tot ceea ce înseamnă transport în municipiul Craiova şi să avem unul de calitate”, a declarat primarul Craiovei, Lia Olguţa Vasilescu.
Comandat de PSD Dolj, CUI mandatar financiar 11160007. Executat de SC Inter Regional Media SRL – D