Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a verificat, joi, lucrările pe tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești. Este vorba de cei 31,82 km cuprinși între Colonești și Pitești (A1). Totodată, acesta a purtat și discuții cu antreprenorii și a urmărit situația și pe tronsonul I, unde, luna trecută, ntreprenorul OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI AS – STRADE BAUUNTERNEHMUNG SRL – VISIO CONSTRUCTION WORKS SRL mobiliza peste 230 de persoane. Pe teren erau trimise 175 de echipamente și utilaje, pentru transportul materialelor având la dispoziție 65 de autocamioane.
„49,52 km din Drumul Expres Craiova-Pitești vor fi deschiși circulației până la finalul acestui an. Toți cei aproximativ 65 km sunt finalizați înainte de termenul contractual (2025). Ne bazăm pe un ritm alert și pe celelalte șantiere de infrastructură mare! Este un constructor serios. Nu am motive să mă îndoiesc. Cam într-o lună, deci între 15 și 20 noiembrie se vor da pe lotul 4, în circulație, primii 20 de kilometri. De la kilometrul 88, până la 108. Urmând ca diferența de la Albota, până în A1 să fie terminată pe finalul anului. Dacă sunt gata cei 20 de kilometri, nu avea sens să nu îi dăm în circulație. Am discutat și cu constructorii. Vreau să îi felicit pe constructori. Au luat această lucrare când era până în 50%. Au reușit într-un an ce nu au făcut ceilalți în 4 ani. Rezultatele se văd. Lucrurile merg foarte bine și sunt optimist că toate termenele vor fi menținute. Sper să nu fie o lună super ploioasă, dar cred că și Dumnezeu ține cu noi. Sunt loturi absolut necesare pentru Oltenia, pentru Craiova și nu doar”, a transmis Sorin Grindeanu.
Lia Olguța Vasilescu se bucură de faptul că Drumul Expres Craiova – Pitești va fi gata până la finalul anului. Totuși, primarul din Bănie a ținut să îl tragă de mânecă pe ministrul transporturilor și i-a atras atenția acestuia că trebuie să caute o altă firmă care să se ocupe de lucrările de pe Centura de Sud a Craiovei. Totodată, Sorin Grindeanu a fost pus într-o situație delicată, când edilul din Bănie i-a spus că, dacă Ministerul nu este în stare să modernizeze Gara Craiova, să o predea autorităților locale, care ar știi deja ce e de făcut acolo.
„Vești bune. Până la final de an, vom circula pe drum expres până la Pitești, apoi pe autostradă până la București. Este visul pe care l-am avut. Am discutat, mai devreme, cu domnul ministru Grindeanu și despre o a doua descărcare pentru Craiova, pentru că, la ora actuală, se intră direct prin Bariera Vâlcii sau pe Centură. Craiovenii știu că intrarea în Bariera Vâlcii sunt probleme. Nu avem niciun fel de soluție de trafic pe acolo. Am încercat. Varianta este de o a doua descărcare și astăzi s-au aprobat și indicatorii tehnico-economici, pentru începerea lucrărilor la această descărcare. Până atunci, mașinile se vor descărca în Centură și așa se va intra în Craiova. Am profitat de ocazie ca să vorbesc cu domnul ministru și despre Centura de Sud a orașului, care este în același stadiu Nu s-a lucrat aproape deloc. Sper ca de data aceasta să fie reziliere de contract.
Poate avem noroc de o a doua firmă care să ia mai în serios această lucrare. Suntem mulțumiți de colaborarea pe care o avem cu Ministerul Transporturilor. Avem în plan ca în perioada următoare să obținem mai multe terenuri de la Ministerul Transporturilor. Mai precis, de la CFR. Sunt încă străzi în Craiova care nu aparțin de municipalitate și aparțin de CFR, unde nu putem să facem lucrări utilitare sau să asfaltăm. Am primit asigurări că aceste străzi vor fi aprobate, plus baza sportivă a CFR-ului pe care urmează să o cumpărăm. Vrem să o lucrăm cu FRF-ul. Vrem și Gara, domnule ministru al transporturilor. Dacă Ministerul nu e capabil să modernizeze această gară, credem că noi putem să o facem prin eforturile administrației publice locale. Astfel încât, unul dintre punctele foarte importante să fie modernizat și să arate ca și restul Craiovei”, a explicat Lia Olguța Vasilescu.
Legat de Gara Craiova, Sorin Grindeanu nu a rămas dator și a venit cu un răspuns scurt pentru Olguța Vasilescu: „Doamna primar a zis de Gară. În acest moment, de la Craiova la Caransebeș, acest tronson de cale ferată este în licitație. Vor însemna și modernizarea gărilor. Dar autoritățile locale se pot ocupa mai bine”, a fost replica ministrului.
Drumul Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 4 – Colonești – Pitești (A1)
- Lungime: 31,8 km (+ drum de legătură cu DN65)
- Descriere: 2x(2×3,5) m / Acostamente 2×1,5 m / Banda mediana 3,00 m
- Constructor: SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade
- Valoare: 755 mil lei (fără TVA) – valoare actualizată
- Data începerii: 15 noiembrie 2021 (12 luni proiectare + 24 luni execuție)
- Stadiu (iulie 2024): 52%
- Termen de finalizare: decembrie 2024 (parțial până la Albota) / Trim. II 2025 total
Președintele Consiliului Județean Dolj, Cosmin Vasile, s-a declarat și el încântat de felul în care s-a lucrat la drumurile care leagă județul de Capitală, dar și de alte puncte importante din țară.
„În martie 2017, se anunța Drumul Expres Craiova – Pitești. Acum suntem în fața unei certitudini. O promisiune onorată. Mulțumim. Începând cu anul viitor, putem spune că orașul Craiova este legat de Capitală, lucru care nu poate decât să aducă dezvoltare. Pe aici o să fie un nou nod rutier. Vrem ca orașul, județul, să ajungă un nod logistic. Asta înseamnă dezvoltare”, a spus Cosmin Vasile.
DEx12 este primul Drum Expres aflat în constructie in Romania pe traseul Pitesti – Slatina – Craiova, cu o lungime totala planificata de 121,18km. Pe Tronsonul 1 (17,7 km) contractul de 358 mil lei cu italienii de la Tirrena Scavi a fost reziliat în decembrie 2022 la stadiul de circa 59% din cauza slabei mobilizări în șantier. Pentru acest tronson CNAIR a contractat finalizarea tronsonului pe 440 de milioane de lei cu turcii de la Ozaltin.