Studiului de Fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici pentru pasajul Gârlești a fost aprobat în ședința de consiliu local, de luni. Totuși, pentru ca acest proiect să fie realizat, autoritățile locale s-au văzut nevoite să cedeze responsabilitatea către C.N.I. Astfel, din valoarea totală de 135.607.629,32 lei, Primăria Craiova urmează să suporte suma de 20.538.584,72 lei, în timp ce 115.069.044,60 de lei vor fi puși pe masă de C.N.I.
Predarea investiției către C.N.I. nu a fost pe placul consilierilor din partea USR. Eduard Cârceag a atras atenția asupra faptului că se vorbește de ani de zile despre pasajul Gârleşti, iar finanțarea din fonduri europene a întârziat să apară pentru acest obiectiv.
„La începutul mandatului am votat pentru prima dată realizarea acestui pasaj. Mă întrebau colegii de muncă, prietenii când se realizează? Le-am spus că se face în trei ani. Au trecut cei trei ani, terminăm mandatul şi încă nu e gata. Acum îl trecem la CNI. Am înţeles explicaţia, finanţarea pe fonduri europene nu există. De ce nu există finanţarea pe fonduri europene? Pentru că acolo unde se face nu există loc, este un pasaj care trece prin mijlocul blocurilor, va trece pe la geamurile oamenilor. Vor fi necesare exproprieri. Puteaţi foarte bine să alegeţi o locaţie la o scurtă distanţă de strada Gârleşti, unde nu deranjează pe nimeni. Acest pasaj va avea aceeaşi soartă ca şi cartierul chinezesc”, a spus Eduard Cârceag.
Durata de realizare a investiției este 36 luni execuţie, conform Studiului de Fezabilitate. Cartierul Bordei se află într-o continuă expansiune atât din punct de vedere imobiliar cât și industrial, ceea ce implică o dezvoltare economică care necesită și alte tipuri de investiții, respectiv în infrastructura de transport. Trecerea peste calea ferată magistrală aflată pe Str. Gârlești se face la nivel, accesul către zonele locuite din cartier se face cu dificultate, iar în momentul în care bariera este lăsată, traficul este blocat total.
Terenul pe care se realizează lucrările se afla în domeniul public al Municipiul Craiova, Județul Dolj conform extraselor de carte funciară. Primarul orașului a explicat faptul că autoritățile locale nu puteau să mai atragă bani europeni pentru acest pasaj, pentru că astfel de investiții nu se mai finanțează, dacă nu sunt destinate transportului verde.
„Comisia europeană nu mai finanţează niciun fel de pasaje rutiere, altele decât pentru transport verde. Cu alte cuvinte puteam să facem un pasaj pe fonduri europene, dar doar pentru autobuze. Nu descurcam problema traficului din cartierul respectiv, unde sunt câteva mii de maşini care în fiecare dimineaţă aşteaptă la barieră ca să poată să ajungă în oraş”, a explicat Olguţa Vasilescu.
Astfel, majoritatea consilierilor locali au votat, în cele din urmă, Studiul de Fezabilitatea, dar și predarea către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, prin Compania Naţională de investiţii ,,C.N.I.ˮ -S.A., pe bază de protocol, a unui număr de două amplasamente, terenuri, cu categorie de folosinţă drum, libere de sarcini, în suprafaţă totală de 7.915 mp, situate în municipiul Craiova, aflate în administrarea Consiliului Local al Municipiului Craiova, după cum urmează:
a) teren în suprafață de 2.370 mp, identificat potrivit cărții funciare nr.245721, nr. topo 245721, conform planului de amplasament şi delimitare.
b) teren în suprafață de 5.545 mp, identificat potrivit cărții funciare nr.245702, nr.topo 245702 conform planului de amplasament şi delimitare, în vederea şi pe perioada realizării, de către ,,C.N.I.ˮ – S.A. a obiectivului de investiţii „Realizare construcţie pasaj pe str.Gârleşti (la intersecţia cu calea ferată)”.
sursă foto: documentația tehnică