Obținerea autorizației de securitate la incediu continuă să fie o problemă în județul Dolj, fapt pentru care lucrătorii Inspectoratului pentru Situații de Urgență Dolj au readus în atenția doljenilor imporanța intrării în legalitate a construcțiilor din acest punct de vedere. Aceste autorizații au devenit obligatorii de al 1 octombrie, anul acesta. Cei care au apucat să își depună o parte dintre documente, până la 30 septembrie a.c., vor trebui să facă dovada obținerii autorizației până la 30 decembrie, anul acesta. Cei care ignoră cerințele legii riscă amenzi cuprinse între 20.000 și 50.000 de lei.
Reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgență Dolj au readus în discuție problema obținerii autorizației de securitate la incediu, cunoscut fiind faptul că de la 1 octombrie, anul curent, aceasta este obligatorie.
„La această întâlnire am invitat primarii, proiectanții, arhitecții, proprietarii de construcții care sunt sau nu sunt avizate din punct de vedere al securizării incendiilor. Au apărut, la nivel național, mai multe declarații de presă prin care se menționează că ISU ar bloca aceste acțiuni de obținere a autorizației. Pentru a lămuri aceste aspecte i-am invitat pe toți cei care sunt implicați în situații de acest gen, pentru a le reaminti intrarea în legalitate conform prevederilor legale. S-a terminat termenul de prorogare a obținerii acestei autorizații, un alt lucru pe care îl reamintim cu această ocazie. Noi am oferit materiale pe această temă, am purtat discuții cu toți proprietarii de clădiri, cu toți investitorii să intre în legalitate. Colegii mei le stau la dispoziție pentru a clarifica și pentru a-i ajuta pe cei care încă nu au obținut această autorizație. Avem și un ghid pe site-ul unității și le recomandăm să îl studieze pentru că o să găsească acolo toate informațiile”, a declarat Constantin Florea, inspector șef ISU Dolj.
Procedură simplificată
După modificarea legislației, obținerea autorizației se face mult mai ușor, după cum spun reprezentanții ISU Dolj.
„După incendiul de al Colectiv ne-am gândit să venim în sprijinul oamenilor, să le fie mai ușor să intre în posesia autorizației. Nu mai este nevoie de acea expertiză care impunea neapărat intrarea în grafic a unui expert. Am eliminat acest lucru tocmai pentru că sunt puțini experți în acest sens. După schimbarea legislației este nevoie de un proiect și o persoană care verifică acel proiect pentru a putea intra în legalitate”, a mai spus Florea.
Urmează verificarea Stadionului din Craiova
În perioada imediat următoare se va trece la verificarea stadionului craiovean, cunoscut fiind faptul că la efectuarea recepției se impune și un control al Inspectoratului pentru Situații de Urgență.
„Legat de stadion, lucrurile sunt conform graficului. Am primit o solicitare pentru desemnarea unui reprezentant ISU în vederea efectuării recepției lucrărilor și așteptăm să vedem când se pun de acord pentru ca noi să putem demara verificările”, a completat șeful ISU Dolj.
„Costul este motivul pentru care nu au intrat toți în legalitate”
Cea mai mare problemă a celor care încă nu au intrat în legalitate, până la această dată, este cea a costurilor. Conform prevederilor legale, punerea în funcțiune fără obținerea autorizației de securitate la incendiu a construcțiilor și amenajărilor noi ori a celor existente la care s-au executat lucrări de modificare/schimbare de destinație atrage după sine aplicarea de amenzi cuprinse între 20.000 și 50.000 de lei.
„Costul este motivul pentru care nu au intrat toți în legalitate. Obținerea autorizației necesită sume de bani atât pentru întocmirea proiectului cât și a documentației de verificare a proiectului. Nu este ușor, dar legea este lege și securitatea contează. Dacă nici de această dată nu vom avea efectul scontat, vom trece la aplicarea măsurilor legale. Amenzile sunt între 20.0000 și 50.000 de lei”, a precizat Florea.
Lipsa personalului de specialitate
Dintre cei prezenți în sală, o singură persoană a avut câteva precizări de făcut. Administratorul firmei a pus accent pe lipsa persoanelor de specialitate, cei care fac documentația, dând exemplu faptul că pentru o solicitare efectuată în urmă cu o săptămână a primit termen de rezolvare, aprilie 2018. Totodată, doljeanul s-a declarat nemulțumit de programul ISU Dolj.
„Ar fi indicat și de mare ajutor pentru noi ca programul de primire a documentelor, a dosarelor, să fie zilnic. Este în anumite zile din săptămână, ceea ce nu mi se pare de folos pentru noi. Eu fac acum doar o sugestie. Am terminat, de exemplu, un dosar într-o marți, dar după amiază și am fost nevoit să îl depun abia joi pentru că miercurea nu era zi de primire documente. Fiecare zi contează pentru noi”, a explicat reprezentantul firmei.
Fără prea multe întrebări
Ceilalți au preferat să asculte informațiile readuse în atenție, mulțumiți, probabil, că au mai bifat o acțiune în ziua respectivă. Prezent la discuție, prefectul județului Dolj, Dan Narcis Purcărescu, i-a sfătuit pe cei din sală să dialogheze, fără sorți de izbândă, însă. Reprezentantul Guvernului în teritoriu le-a vorbit despre necesitatea intrării în legalitate, asigurându-i că reprezentanții ISU Dolj sunt buni colaboratori în acest sens, și nu au drept obiectiv aplicarea de amenzi.