„Perioada electorală aduce după sine multe oportunități de răspândire a unor informații false ce ne pot afecta deciziile la urne”
În contextul alegerilor din România, TikTok a anunțat lansarea unei campanii pentru a asigura corectitudinea procesului electoral. Conform celor mai recente date, 98,5% din conținutul referitor la dezinformările electorale a fost eliminat în mai puțin de 24 de ore, conform descopera.ro.
TikTok se angajează în combaterea dezinformării și în promovarea accesului la informații oficiale pentru cei peste 8,1 milioane de utilizatori din România, având o echipă globală de peste zece mii de experți în trust & safety, dintre care mai mult de 6.000 în Uniunea Europeană. Compania utilizează parteneriate strategice, resurse în aplicație (precum Centrul Electoral, Ghidul de Căutare și Etichetarea Videoclipurilor, active acum pentru alegerile din România) și inițiative de educație media, potrivit unui comunicat.
Potrivit celui mai recent Raport privind Aplicarea Regulilor Comunității pentru al doilea trimestru al anului 2024, TikTok a eliminat proactiv 99,2% din conținutul cu dezinformări electorale înainte de a fi raportat, iar 98,5% din acest conținut a fost șters în mai puțin de 24 de ore. În cadrul strategiei sale pentru a menține platforma în siguranță pe durata procesului electoral, TikTok se concentrează pe trei piloni principali: aplicarea politicilor (inclusiv combaterea dezinformării, eliminarea operațiunilor de influență ascunsă și gestionarea conținutului generat de AI), sprijinirea accesului la informații oficiale și colaborarea cu experți. De asemenea, TikTok colaborează cu ONG-ul local Funky Citizens pentru a ajuta utilizatorii să navigheze în siguranță pe platformă și să se protejeze de dezinformări în perioada alegerilor.
În parteneriat cu TikTok, Funky Citizens a creat o serie de videoclipuri educaționale care îi învață pe utilizatori cum să identifice și să evite dezinformarea, dar și cum să evalueze critic conținutul legat de procesul electoral. Această serie de videoclipuri, care oferă sfaturi utile și informații importante despre alegeri, poate fi găsită atât pe contul oficial de TikTok al Funky Citizens, cât și în Centrul Electoral din aplicație, special creat pentru alegerile din România.
„Perioada electorală aduce după sine multe oportunități de răspândire a unor informații false ce ne pot afecta deciziile la urne și, în final, viitorul nostru. Ca organizație independentă cu experiență în fact-checking și combaterea dezinformării, am ales să avem un rol activ în a construi abilități de educație media în rândul cetățenilor. Este parte din misiunea noastră să punem la dispoziție expertiza acumulată în acest domeniu și să colaborăm cu platformele de social media pentru a avea un spațiu digital mai sigur”, a declarat Ana Dragomir, directorul de comunicare al Funky Citizens.
„La TikTok, suntem dedicați protejării comunității noastre pe platformă și asigurării accesului la informații corecte și de încredere, mai ales în momente importante, cum ar fi alegerile. Prin colaborarea cu Funky Citizens, ne propunem să oferim utilizatorilor români resursele necesare pentru a lua decizii informate, protejând în același timp integritatea platformei noastre”, a declarat Łukasz Gabler, managerul de Politici Publice și Relații Guvernamentale CEE al TikTok.
Pentru a sprijini comunitatea în timpul alegerilor, TikTok a lansat noi funcții în România. Centrul Electoral din aplicație oferă utilizatorilor acces la informații oficiale de încredere, ghidându-i către pagina Autorității Electorale Permanente. Acesta include videoclipuri realizate în colaborare cu Funky Citizens, care îi ajută pe utilizatori să analizeze conținutul online legat de alegeri. Centrul Electoral poate fi accesat prin bannerele speciale din secțiunea de căutare sau prin etichetele automate adăugate la conținutul electoral.
„Experții TikTok lucrează pentru a identifica și bloca operațiuni de influență ascunsă, inclusiv conturi false, eforturi de influență străină și campanii de dezinformare care vizează procesele electorale, inclusiv cele din țările europene, pentru a asigura că mesajele electorale reflectă cu adevărat intențiile utilizatorilor”, se menționează în finalul comunicatului.