Un autotrailer NATO a rămas timp prețios încurcat pe o stradă mărginașă din Râmnicu Vâlcea pe care sofisticatele aplicații electronice i-o indicau drept o scurtătură utilă pentru a ajunge pe DN 7. Situația este cauzată, în continuare, de lipsa de interes, de zeci de ani, a autorităților locale, pentru a găsi o soluție în comun cu CFR pentru preluarea și repararea unui pod și modernizarea întregii artere rutiere. În zonă nici nu locuiesc foarte mulți votanți.
“Să-i fi văzut expresia bietului soldat șofer când analiza situația, în momentul în care a ajuns la limitatoare. Se tot uita, apoi se scărpina în cap săracul… Bine că nu era încărcat cu blindate sau muniție, că ne trezeam cu tensiune spontană diplomatico-militară. Mașinile cu masa totală maximă admisă care intră aici dinspre Dăești (direcția de mers Sibiu-Râmnicu Vâlcea – n.r.) au o singură opțiune, stânga spre «cartierul» Săliște (cătun component al cartierului Goranu, de la marginea estică a Râmnicului – n.r.) Limita de înălțime la trecerea podului a fost multă vreme incertă, limitatorul de înălțime avea la un capăt 2.5 m, iar la celălalt 3.5m. Deci gabaritul maxim admis depinde de sensul pe care circuli”, ne-a explicat Iulian Puican, activist civic și martor involuntar al încurcăturii soldatului American.
Gen. Ben Hodges: Infrastructura României nu face față unui conflict militar
Podul peste calea ferată de la Goranu, care asigură o legătură rutieră secundară între Calea București și DN 7 Râmnicu Vâlcea – Pitești stă de ani de zile să se prăbușească. Situația a fost semnalată vehement de foarte mulți localnici, dar și de numeroși participanți la trafic.
De ani buni deja, calea este tot mai aglomerată, fiind aleasă de șoferi ca opțiune de ocolire a blocajelor cvasi permanente de pe DN7. Autoritățile s-au mulțumit să amplaseze limitatoare doar pe scurta porțiune dinaintea și de după pod, în loc să limiteze gabaritul de la bun capăt. Adică din punctul de acces spre ruta alternative, respectiv la intersecțiile successive ale străzilor Straubing – Lespezi și Straubing – Calea Bucuresti. Odată intrate pe tronson, mașinile de mari rămân și făra posibilitatea de a întoarce, pentru că nu există spațiu pentru aceasta manevră.
În plus, problema principală o reprezintă greutatea utilajelor rutiere. O limitare la 3.5t ar reduce substantial și traficul, și riscul de prăbușire a podului până când se va îndura cineva să ia taurul de coarne și să-l refacă.
Iulian Puican este și cel care a avertizat cel mai des, în ultima vreme, despre situația deplorabilă a podului amintit. Cele mai recente semnale publice trase de el le puteți vedea aici, aici și aici.