Premierul Nicolae Ciucă a fost prezent la ceremonia ce a marcat transferul fabricii Ford de la Craiova către turcii de la Ford Otosan. La eveniment au mai participat ministrul Economiei, Florin Spătaru, președintele Ford Europa, Stuart Rowley, managerul general Ford Otosan, Güven Özyurt, dar și președintele Ford România, Josephine Payne. Alături de aceștia au fost prezenți și reprezentanții Băniei, primarul Lia Olguța Vasilescu și președintele Consiliului Județean Dolj, Cosmin Vasile.
„Este un transfer care vine cu o investiţie de 490 de milioane de euro, în următorii trei ani. Este o investiţie care vizează în mod deosebit producerea de alte patru noi tipuri de vehicule, şi ceea ce este de subliniat este că, începând cu anul 2024, va fi produs primul autovehicul complet electric”, a declarat premierul Ciucă, în debutul discursului.
Nicolae Ciucă a explicat faptul că toate aceste investiţii noi vin la pachet cu o serie întreagă de angajamente, pe bază de dialog, la nivelul Guvernului, care au drept scop susținerea tranziției de la motoarele pe combustie la motoarele complet electrice.
„Prin această investiţie, Ford Craiova vine şi sprijină proiectele guvernamentale, pentru a ne atinge obiectivele asumate la nivelul Uniunii Europene, pentru o tranziţie verde, pentru a reuşi să asigurăm ca din 2035 să producem autohevicule şi să folosim autovehicule cu emisii de carbon zero şi de asemenea, ne ajută ca pe orizontală, să putem să dezvoltăm capacităţi de producţie care să sprijine acest întreg demers al sectorului de business din România. Pot spune că la nivelul guvernului există un angajament asumat prin PNRR, astfel încât până la finele anului 2026 să realizăm 18.000de stații de încărcat – 13.000 din fonduri europene, iar 5000 din bugetul de stat”, a spus șeful Executivului.
Ministrul Economiei, Florin Spătaru, a întărit discursul lui Nicolae Ciucă, dar a ținut să scoată în evidență faptul că proiectul de la Craiova ajută la la îndeplinirea obiectivelor la nivel european de retehnologizare și de electrificare a întregii industrii.
„Pandemia a accelerat procesul de electrificare, a dezvoltat proiecte noi, care acum se regăsesc și în România, se regăsesc și la Craiova, care duc la îndeplinirea obiectivelor la nivel european de retehnologizare și de electrificare a întregii industrii. Mă bucur că prin acest demers am înțeles că acest transfer nu va aduce doar o schimbare de acționariat, dar va aduce și noi proiecte de investiții și o altă oportunitate de dezvoltare”, a declarat Florin Spătaru.
Încă din martie, Ford a anunțat că fabrica de la Craiova va produce noua generație a modelului Courier, atât în varianta Transit (transport marfă), cât și în varianta Tourneo (transport persoane), ce va intra în producție în 2023, cu o versiune complet electrică din 2024. O versiune complet electrică ar urma să aibă, tot din 2024, și modelul Ford Puma.