miercuri, noiembrie 27, 2024

Ultima ora

Sport

Putregaiul din regiile subordonate Primăriei Craiova. Astăzi, despre RAADPFL

Regia Autonomă de Administrare a Domeniului Public şi Fondului Locativ (RAADPFL) a pierdut, în 2020, suma de 1,7 milioane de lei. Aceste cifre reprezintă diferența dintre venituri și cheltuieli, rezultată în urma unei strategii pe care conducerea RAADPFL o poate explica doar într-un singur fel: incompetență.

Foarte mulți oameni sunt în subordinea Regiei Autonome de Administrare a Domeniului Public şi Fondului Locativ, dar foarte puțini răspund de felul în care sunt gestionați banii de acolo. Chiar dacă anul 2020 a fost unul catastrofal din punct de vedere al pierderilor înregistrate de RAADPFL, Primăria Craiova a plătit Regiei sumele datorate pentru activitățile prestate.
„Din analiza situaţiilor financiare prezentate, rezultă că societatea a realizat în anul 2020 venituri totale în valoare de 42.031.766 de lei, iar cheltuielile aferente anului 2020 au fost de 43.738.493 de lei, înregistrând o pierdere de 1.706.727 lei”, se arată în raportul pe care RAADPFL l-a înaintat către primărie.

Utilaje închiriate pe 1.200.000 lei

Policlinica Buna Vestire Craiova

Conducerea RAADPFL Craiova a luat hotărârea de a închiria, pentru un an, vehicule industriale cu șofer. Este vorba despre: autocisternă – două bucăți, autogreder, autobasculantă și excavator șenilat.
Până aici, lucrurile par în regulă, doar că Regia dispunea și dispune în continuare deja de astfel de vehicule. Cu toate astea, conducerea RAADPFL a hotărât că este necesar să mai închirieze și altele. Închirierea vehiculelor, pentru aproape un an de zile, i-a costat mai mult decât dacă s-ar fi orientat să le cumpere, pe unele poate chiar noi.

Spre exemplu, RAADPFL a plătit 323.600 de lei pentru închirierea a două autocisterne de apă cu șofer, în condițiile în care un astfel de utilaj ar putea fi achiziționat, definitiv, cu 100.000 de lei. Totodată, este extrem de interesant felul în care Regia a decis că are nevoie să închirieze două autocisterne, chiar dacă dispune deja de vehicule cu același profil. Concret, RAADPFL, în timp ce își asumă cheltuieli de închiriere, cumpără și piese pentru utilajele pe care le are deja în patrimoniu. În cazul de față, a fost necesară furnizarea de piese auto pentru o autovidanjă, fiind cheltuită o sumă importantă de bani și pentru întreținerea acesteia. La fel s-a procedat și în cazul autostropitoarelor, tractoarelor, autogrederului, autobasculantelor, utilaje pe care Regia le are deja și pentru care a avut nevoie de piese de schimb de peste 550.000 lei în 2020.

Detaliile din acordul-cadru de închiriere a vehiculelor industriale cu șofer scot la iveală nereguli clare, care nici măcar pe hârtie nu sunt logice și nu pot fi acoperite. Acordul a fost încheiat cu două contracte subsecvente. Durata primului contract: cu valabilitate de la data semnării, 03.04.2020 până la 31.08.2020. Durata celui de-al doilea contract: 01.09.2020 – 28.02.2021.

În lotul cu numărul 2, din care fac parte autocisternele, se presupune că acestea au udat spații verzi în fiecare zi, timp de un an, adică 260 de zile lucrătoare. Dar în descrierea achiziției sunt menționate orele de funcționare: „Ore de funcționare: maxim 2.280. Staționare = maxim 760. Timp de lucru = 8 ore/zi maxim”, adică 285 de zile lucrătoare. Nu mai punem la socoteală faptul că în perioada contractuală, 03.04.2020 – 28.02.2021, au fost zile ploioase, zile cu zăpadă, zile cu ger și zile în care vegetația este în repaus.

Nisip și pietriș de peste 28 miliarde lei vechi

RAADPFL a achiziționat și agregate naturale prelucrate și neprelucrate, având nevoie de sorturi, printre care cele de 4-8 mm și 8-16mm folosite la prepararea betoanelor cu ajutorul betonierelor. A fost nevoie și de cumpărarea de balast nesortat, 0-63mm, folosit la fundații de drumuri. Din nou, interesant este că Regia a avut și un acord-cadru de furnizare „Piatră spartă din rocă de munte”. Aici, a fost nevoie de achiziționarea de piatră spartă 0-63 mm, chiar dacă în plan era și balastul nesortat 0-63mm. Totodată, RAADPFL a considerat că este nevoie de piatră spartă obținută prin amestecarea sorturilor: savură 0-8mm, piatră spartă de 16-25mm, 25-40mm, 40-63mm, dar și de 8-16mm, sort care era deja achiziționat la agregate naturale prelucrate și neprelucrate.

În ședința ordinară de joi a Consiliului Local Craiova ar urma ca bugetul de venituri și cheltuieli pentru anul 2020 al RAADPFL să fie supus la vot. Înainte de dezbaterea acestui subiect, s-ar impune demiterea conducerii Regiei, în urma sumelor de bani pierdute în 2020, din buzunarul craiovenilor ce sunt trași la răspundere dacă nu își plătesc taxele, din care RAADPFL își permite să facă atâtea achiziții inutile. Autoritățile competente ar trebui să verifice în detaliu achizițiile prin care conducerea RAADPFL a ajuns să arunce cu banii publici.

Politica