La o zi după ce guvernul Dăncilă a fost înlocuit, prin vot, în Parlament, de guvernul Orban, deputatul PSD Lia Olguţa Vasilescu, fost ministru al Muncii a ţinut să facă precizări cu privire la construirea drumului expres Craiova-Piteşti.
“Ca sa nu avem vorbe mai târziu… Pe drumul expres Pitești-Craiova se efectuează acum lucrări de terasare, nivelare, decopertare, se forează coloane, se lucrează la pila 2 pasaj peste DN 65. Pentru acest drum expres în regim de autostradă s-a făcut proiectul tehnic, licitația, exproprierea și au început lucrările în guvernarea PSD. Au fost și întârzieri cauzate de plangeri penale făcute constructorilor de foștii proprietari de terenuri, contestatii solutionate după mai bine de doi ani de instanțele românești, dar… a demarat construcția și s-a lucrat în forta de când a fost liber frontul de lucru. Noi am promis și am făcut! Să vă vedem pe voi…”, a scris Olguţa Vasilescu, pe o reţea de socializare, adăugând şi imagini de la faţa locului.
Şantierul drumului expres Craiova-Piteşti a fost deschis în mai, de ministrul Transporturilor de atunci, Răzvan Cuc, şi Liviu Dragnea, la acea vreme preşedinte a Camerei Deputaţilor.
Cuc arăta atunci că primul tronson al drumului expres va traversa teritoriul localităţilor administrative Craiova – Gherceşti – Pieleşti şi Robăneşti, valoarea obiectivului este de 72 de milioane de euro, lungimea este de 17 km.
“Lucrările constau în 103 podeţe, 6 pasaje şi 9 poduri, dar i-am spus constructorului un lucru foarte clar: noi vrem să finalizăm acest obiectiv chiar înainte de termen pentru că acest lucru se poate. Pentru acest obiectiv a fost semnat contractul de execuţie şi proiectare în decembrie, proiectarea trebuia să dureze 12 luni şi construcţia 24. Firmele care au câştigat cele două loturi au reuşit să finalizeze, deci se poate. Au reuşit să finalizeze proiectarea în doar patru luni. Automat se va scurta şi perioada de implementare. Totodată, pentru că este necesar să venim şi cu măsuri suplimentare în acest contract s-au prins costuri de accelerare. Noi ne dorim ca aceşti constructori să vină şi să ne consume banii pentru că ei pot lucra 24 de ore non-stop şi în acest sens se vor suplimenta fondurile din contract tocmai pentru a finaliza mult mai rapid aceste obiective. Este vorba de 17 km al acestui obiectiv, este împărţit în trei secţiuni”, a mai adăugat el.
Lucrările au fost demarate însă mai spre toamnă.