Ministerul Educaţiei Naţionale a reglementat – prin ordin – metodologia de evaluare a studiilor de doctorat, care stabileşte sistemele de criterii, standarde şi indicatori de performanţă, utilizate în acreditarea şi evaluarea periodică atât a domeniilor de studii universitare de doctorat, cât şi a şcolilor doctorale şi a instituţiilor organizatoare de doctorate (IOSUD), scrie Agerpres.
Potrivit unui comunicat al MEN, Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior are obligaţia de a elabora, în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a ordinului, ghidul de evaluare a studiilor universitare de doctorat, iar instituţiile organizatoare de studii de doctorat au obligaţia de a realiza, până la data de 15 februarie 2019, raportul de evaluare internă şi de a solicita evaluarea de către agenţia de asigurare a calităţii din ţară sau străinătate.
Ordinul de ministru clarifică şi aspecte cu privire la evaluarea şcolilor doctorale. Astfel, fiecare şcoală doctorală este evaluată, din 5 în 5 ani, în vederea menţinerii acreditării.
În ceea ce priveşte evaluarea programelor de studii universitare de doctorat, aceasta se realizează pe domenii, din 5 în 5 ani, pentru obţinerea sau menţinerea acreditării.
În cazul în care un domeniu de studii universitare de doctorat este organizat de mai multe şcoli doctorale din cadrul aceluiaşi IOSUD, evaluarea se realizează o singură dată.
Proiectul aprobat prin ordin de ministru a fost propus de Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior, supus dezbaterii publice, discutat cu instituţiile de învăţământ superior şi CNR şi analizat în Comisia de Dialog Social.