Fiscul doljean are de recuperat 1.079.192.548 lei de la cetățeni și firme. Cea mai mare parte din această sumă, peste 900 milioane, trebuie recuperată de la firmele din județ.
Situaţia creanţelor fiscale de recuperat a fost prezentată de reprezentanţii Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice (AJFP) Dolj, la ultima şedinţă a Colegiului Prefectural.
„La data de 30.06.2018, creanţele fiscale de recuperat conform listei de ramăşiţă pentru persoane juridice, au fost în sumă de 911.797.252 lei, comparativ cu cele înregistrate la data de 31.12.2017, care au fost în sumă de 888.258.435 lei, înregistrandu-se o creştere a arieratelor cu 23.538.817 lei, ceea ce reprezintă un procent de creştere de 2,65 %.
La data de 30.06.2018, creanţele fiscale de recuperat conform listei de ramăşiţă pentru persoane fizice, au fost în sumă de 167.395.296 lei, comparativ cu cele înregistrate la data de 31.12.2017, care au fost în sumă de 148.945.023 lei, înregistrandu-se o creștere a arieratelor cu 18.450.273 lei, ceea ce reprezintă un procent de creştere de 12,39 %”, se arată în raportul privind măsurile de reducere a arieratelor recuperabile pe semestrul I a anului 2018 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2017, raport prezentat în ultima ședință a Colegiului Prefectural.
Cu toate acestea, AJFP Dolj arată că are un grad de încasare de peste 100%.
„Gradul de realizare al programului transmis de M.F.P. – A.N.A.F., pentru semestrul I 2018, a fost realizat pe total buget general consolidat administrat de A.J.F.P. Dolj în procent de 110,19%. Analizând încasările efective din contul de execuţie al bugetului general consolidat aferente perioadei ianuarie – iunie 2018, a rezultat că, la nivelul A.J.F.P. Dolj, acestea au fost în sumă totală de 1.020.084.866 lei, de unde rezultă o depăşire a programului de încasări în sumă absolută de 94.364.866 lei, iar ca procent o creştere cu 10,19% a programului de încasări”, conform raportului anterior menţionat.
Conform reprezentanţilor fiscului doljean, reducerea arieratelor recuperabile pe semestrul I 2018 comparativ cu decembrie 23017, s-a axat pe reorganizarea administrativă a structurilor de control operativ, prin crearea unui mecanism unic de control care să înlăture paralelismele şi să elimine astfel evaluarea fiscală diferită sau chiar contrară a aceleiaşi operaţiuni economice, pe asigurarea conformării fiscale a persoanelor fizice cu averi/venituri mari prin aplicarea de tratamente care să includă identificarea veniturilor nedeclarate, combaterea muncii la negru şi a subdeclarării contribuţiilor sociale prin intensificarea controalelor în acest sens şi prin creşterea gradului de colaborare dintre inspecţia muncii şi inspecţia fiscală, în vederea eficientizării activităţii de control, prin combaterea fraudei la TVA, dar şi pe implementarea şi dezvoltarea controlului comerţului electronic.
Totodată, au fost iniţiate acţiuni de identificare a contribuabililor care îndeplinesc toate condiţiile de înregistrare ca plătitori de impozite şi taxe, dar nu se înregistrează.