De câteva săptămâni, reprezentanții Salubrității Craiova abia fac față acțiunilor de ridicare a gunoiului de la ghenele din municipiu. Craiovenii resimt acest lucru și chiar au făcut diverse sesizări, cauza fiind legată de parcul auto al firmei de curățenie. Mai exact, din cauza uzurii lor fizice, fiind destul de vechi, actualele autospeciale se defectează săptămânal și astfel, cele care rămân în funcțiune nu fac față volumului de deșeuri. Întrucât nu s-ar justifica o achiziție de noi autospeciale, întrucât Masterplanul de deșeuri bate la ușă, și un alt operator va acționa pe linia curățeniei, cei de la Salubritate au optat pentru contractarea unui leasing operaţional, pe perioadă intermediară de 2 ani. Consilierii locali craioveni și-au dat acordul în acest sens, prin vot, în cadrul unei ședințe de urgență organizate ieri la sediul Primăriei Craiova, Salubritatea urmând a se dota cu șase autospeciale noi.
Soluția găsită de către reprezentanții Salubrității Craiova pentru modernizarea parcului auto a venit după o serie întreagă de dezbateri și o punere în balanță a tuturor celorlalte variante de a intra în posesia acestor autospeciale absolut necesare. Primarul municipiului Craiovei, Mihail Genoiu, a spus că această decizie a fost luată după ce a fost efectuat un studiu de oportunitate, leasingul operațional dovedindu-se mai rentabil ca închirierea mașinilor respective. „Noi, Primăria Craiova, am dat un aviz Salubrității pentru a face un leasing operațional de achiziționare a șase utilaje pentru colectarea deșeurilor din Craiova. Salubritatea se confruntă cu o problemă pe care o sesizăm și noi, acele sincope în colecatrea gunoiului apărute din cauza faptului că parcul auto este destul de vechi. Faptul că va veni un nou operator, cel regional, Salubritatea nu mai poate cumpăra utilaje acum. Cele care există au cam toate aceeași vârstă și au început să aibă probleme. Problemele sunt majore și nu se pot rezolva în service-uri. S-au încercat și variante de închiriere de la diverse societăți care au surplus de utilaje însă toate aceste autospeciale sunt și ele cu probleme tot din cauza vechimii. S-a făcut un calcul și s-a ajuns la concluzia că reparațiile lunare și chiria depășesc rata acestui leasing operațional. Din studiul de oportunitate a reieșit că este mult mai rentabil această rată lunară”, a explicat Genoiu. Edilul a dat asigurări că acest lucru nu va duce la creșterea tarifului practicat pentru strângerea gunoiului.