Autobuzele electrice pe care ar vrea Primăria Dăbuleni să le achiziționeze pe fonduri europene sunt, de fapt, microbuze, iar străzile din localitate sunt deja în curs de asfaltare. Precizarea a fost făcută, pentru Jurnalul Olteniei, de primarul orașului Dăbuleni, după ce în mass-media au apărut informații potrivit cărora autobuze electrice ar urma să circule pe străzile fără asfalt ale orașului.
Primarul Aurel Băjenaru spune că este vorba, de fapt, despre un proiect aflat încă în lucru, nefiind depus spre finanțare. Se dorește, într-adevăr achiziția unor mijloace electrice de transport în comun, edilul afirmând că este vorba despre trei microbuze. Proiectul prevede și asfaltarea a șapte străzi din oraș.
„Proiectul este în lucru, încă nu l-am depus. Dacă îl depunem trebuie să devină eligibil. Dacă devine eligibil durează vreo doi ani până se implementează. Ori până atunci noi nu stăm pe loc. Asfaltăm. Și dacă se plimbă, se plimbă pe asfalt. Ghidul prevede un anume procent de străzi asfaltate.
Este un proiect integrat, împărțit în două. Odată pe îmbunătățirea mobilității urbane, să aibă lumea acces, din toată localitatea să se poată deplasa spre zonele unde sunt Primăria, spitalul, biserici, școli, agenți comerciali și, pe de altă parte, reducerea emisiilor de gaze”, a declarat edilul.
Orașul Dăbuleni are, în total, 84 de străzi, din care 9 sunt deja asfaltate, iar la alte 20 se lucrează.
„Lucrăm la 20 de străzi, deja suntem avansați în ceea ce privește asfaltarea pe acestea. Sunt lucrări începute în mandatul meu, cu bani de la guvern. Alte două străzi vor fi asfaltate tot anul acesta, cu bani de la bugetul local. Și proiectul pe care intenționăm să îl depunem ar cuprinde asfaltarea la alte șapte străzi. Dar vorbim de străzi, nu străduțe, străzi principale, importante, din zone intens populate. Ce e rău că o să asfaltăm pe bani europeni șapte străzi într-o localitate uitată? Este o comunitate de vreo 12 mii de suflete. Aici e un consiliu local care știe problemele comunității și încearcă să ia măsuri. Adică dacă noi am fost ținuți aici în zona asta, departe de civilizație, să rămânem așa? Să stăm în bălegar, domne?”, a mai spus Aurel Băjenaru.
În ceea ce privește cele 20 străzi pe care se desfășoară lucrări de asfaltare, fiind prinse în graficul de lucru și realizarea de rigole carosabile, finanțarea a fost asigurată de stat prin PNDL1, valoarea contractului ridicându-se la aproximativ 30.000.000 de lei.
„Acest proiect era necesar pentru orașul nostru întrucât în vară au fost efectuate lucrări de canalizare pe masterplan, terenul este nisipos și la orice ploaie, apa pluvială intră în canalizare și se colmatează și refulează în gospodăriile oamenilor. Era nevoie neapărată de covor asfaltic”, preciza anul trecut, pentru Jurnalul Olteniei, Aurel Băjenaru, primarul orașului Dăbuleni.
Pe de altă parte, autoritățile din Dăbuleni ar fi vrut asfaltarea altor 35 de străzi prin PNDL2, a fost întocmită documentația, depusă la Guvern, dar nu s-a alocat finanțare.
„În etapa a doua, Dăbuleniul nu a mai prins niciun leu. Orașul a fost exceptat la repartizare și nu știu de ce. Noi o să căutăm soluții în continuare să vedem dacă vom reuși pentru că se impune această asfaltare”, ne declara Băjenaru, în decembrie anul trecut.