O societate de construcţii din judeţul Dolj şi-a adjudecat licitaţia pentru repararea craterului care a apărut pe Podul Olt, încă din vara anului trecut. Cu toate acestea, va mai dura până când lucrările de reparaţie vor începe, traficul rutier fiind închis pe durata acestora.
Directorul Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) Slatina, Adrian Motorga, spune că după adjudecarea licitaţiei pentru executarea lucrării, urmează o serie de proceduri, printre care obţinerea de avize de la Poliţia Rutieră. „Licitaţia a fost adjudecată, într-un final, de către un constructor din Filiaşi. Acesta trebuie să facă, de acum, o serie de proceduri. În sensul că trebuie să prezinte un plan de management al traficului pe perioada execuţiei lucrării. Se pare că astăzi va veni cu el. Acel plan de management trebuie verificat de noi și aprobat de către Poliţia Rutieră. Probabil că va fi oprită circulaţia, la un moment-dat, pe perioada execuţiei, pe vreo cinci-şase ore în timpul nopţii, aşa cum s-a întâmplat şi data trecută. Avem nevoie de aprobarea Poliţiei Rutiere, de la Bucureşti, de la IGPR. Va mai dura ceva timp. Noi facem un dosar pe care îl trimitem la Craiova, de aici dosarul este trimis la Bucureşti şi tot aşa”, a afirmat Motorga.
El a adăugat că, cel mai probabil, lucrările se vor desfăşura într-o noapte de sâmbătă, în primul week-end al lunii aprilie. Pe durata executării lucrărilor, traficul rutier pe Podul Olt va fi restricţionat total. „Noi, în principiu, am dori să se execute lucrarea în primul weekend din luna următoare, sâmbătă noaptea. Atunci, traficul rutier va fi restricţionat total, cu variantă de ocolire pe la Strejeşti – Mamura, aşa cum a fost şi data trecută, deci pe barajul Hidroelectrica şi cu ieşire în DN64. Este posibil să nu terminăm toate procedurile şi să se amâne executarea lucrării”, a mai declarat directorul SDN Slatina
Groapa respectivă a apărut în placa de beton a Podului Olt, pe 26 iulie 2016, când angajaţii SDN Slatina au împrejmuit zona cu balize de ocolire, în aşteptarea scoaterii la licitaţie a lucrării de reparaţie. Ulterior, „artificiul” găsit de drumari a fost aplicarea unei plăci de metal deasupra fisurii. Deoarece nu s-a intervenit, groapa s-a mărit, iar soluţia găsită a fost aplicarea unei plăci de metal şi mai mare.
Şi în 2010, în dreptul primului picior al podului, dinspre Slătioara, în carosabil a apărut o groapă de o jumătate de metru. Aceasta a fost acoperită după câteva zile în care traficul s-a desfăşurat cu greutate sau a fost închis. Costurile acelei lucrări s-au ridicat la aproximativ 200 de milioane de lei vechi.
Problemele cu găurile în covorul asfaltic au început să apară după mineriada din 1999, când pentru blocarea accesului, pe pod au fost puse bucăţi mari de piatră, care au afectat structura de rezistenţă. Pe de altă parte, problemele din ultimii ani sunt cauzate chiar de lucrările de reabilitare de acum 25 de ani, care au fost făcute de mântuială.