Centrul comercial Mercur se va redeschide în primăvară, dar sub o nouă formă. Va fi cel mai mare şi mai atractiv mall din oraş, după cum susţin reprezentanţii complexului şi constructorii. Refacerea acestui centru comercial se va finaliza în 15 aprilie. Miercuri, a fost prezentat conceptul noului Mercur.
„Istoricul acestui magazin a început în 1973. Acum impunea o anumită resuscitare a lui din punct de vedere arhitectural şi comercial. În cursul acestui an a fost luată decizia de modernizare totală a acestui centru comercial, modernizare care presupune şi schimbare de concept, schimbare de elemente arhitecturale, schimbare de condiţii de confort, dar şi de instalaţii şi tot ce înseamnă dotări ale acestui centru şi, nu în ultimă instanţă, o schimbare de mix de comercianţi care o să opereze în acest centru comercial. Magazinul va fi şi reabilitat termic şi va avea în interior o structură diferită faţă de cum era înainte. Va fi creat un atrium între parter şi etajul trei care va da o imagine nouă la interior. La etajul trei va fi o zonă de food-court cu şase unit-uri şi un spaţiu de joacă pentru copii, la etajul patru va fi, pe o suprafaţă de 1.800 mp, un cinematrogaf cu şase săli, cu 580 de locuri. De asemenea, la etajul patru va fi un casino şi un sport-bar, iar la etajul cinci, unde funcţiona restaurantul Mercur, o să fie o sală de gym”, a declarat Dumitru Răduţ, directorul general al Mercur Center.
Proiectanţii au văzut refacerea centrului comercial drept o provocare.
„Proiectul a fost încă de la început o provocare pentru compania noastră, în sensul că lucrăm pe o clădire existentă, cu un renume câştigat de-a lungul timpului. În acelaşi timp, trebuia să unificăm şi să dăm un efect „wow” acestei clădri care e compusă din două corpuri construite în două etape diferite, '73 şi '81. Această unificare trebuia făcută şi în spiritul păstrării ideii de construcţie în două etape a celor două corpuri, astfel că am hotărât tratarea diferit coloristică a celor două etape de execuţie. În acelaşi timp, una din provocări a fost mutarea accesului principal din strada Unirii, spre zona centrală a corpului nou, zona dinspre părculeţ, acolo unde se centrează nodul principal al atriumului. Ca şi materiale, am ales o tablă uşoară de aluminiu, vopsită, astfel încât să nu încărcăm suplimentar structura de rezistenţă a centrului comercial”, a precizat Mihai Trif, proiectant general Getrix.
Rareş Iancău, manager proiect Vitalis Consulting, a completat: „Lucrările de demolare au început, la fel şi reabilitările de faţade, numărul de muncitori este continuu ascendent pentru realizarea termenului propus de 15 aprilie. Astăzi lucrează 180 de muncitori.”
De imaginea centrului comercial Mercur se ocupă agenţia Evobrand. Managerul Evobrand, Florin Lobdă, a explicat că „Mercur îşi propune să devină cea mai modernă investiţie pentru cumpărături şi divertisment din Craiova, să impună trend-ul de shopping şi de calitate. Practic, se reinventează şi propune un nou standard de viaţă craiovenilor oferind servicii de calitate la standarde internaţionale. Cuvintele cheie sunt viziune, ambiţie, personalitate, prietenie şi emoţie. În tot acest proces de rebranding am ţinut cont de valorile oraşului. Craiova este un oraş în plină dezvoltare, vibrant, cu o istorie îndelungată, tradiţii şi oameni de valoare. Din 2016, Craiova va avea cel mai aşteptat centru de fashion şi entertainment din Oltenia, un proiect modern şi avangardist, ce va aduce la redeschidere o nouă imagine pentru centrul oraşului.”
În procesul de rebranding s-a apelat la o cercetare de piaţă. Cei mai mulţi dintre craiovenii chestionaţi au spus că centrul comercial are nevoie de o schimbare radicală. Tot din această cercetare de piaţă a reieşit faptul că oamenii nu cunoşteau logo-ul de până acum şi nici semnificaţia acestuia. Este vroba de Zeul Mercur, Zeul Comerţului.
„Astfel am constatat că este nevoie de o schimbare de imagine corelată cu proiectul de modernizare. Noua identitate de brand reflectă obiectivul pe care şi-l propune centrul comercial: de a deveni prima opţiune pentru cumpărături şi petrecere a timpului liber pentru craioveni şi nu numai. Pentru design-ul identităţii vizuale au fost utilizate efecte vizuale puternice, care să dezvăluie personalitatea brand-ului MERCUR: complex, puternic, şi, mai presus de toate, modern şi elegant deopotrivă”, a adăugat Florin Lobdă, manager Agenţia Evobrand
Astfel, noul logo este „Mercur Center” având ca simbol un fluture. Practic litera „M” de la numele brand-ului a fost stilizată şi adusă sub forma unui fluture colorat.
Liana Dumitru, Asociate Director Colliers International, a menţionat că în acest moment au fost semnate contracte de închiriere pentru 50% din spaţiile pe care le va avea noul centru, „ în negociere sunt aproximativ 80% din spaţii, urmând ca în ianuarie să se înceapă semnarea pentru spaţiile mai mici”.
Brand-urile care vor avea deschise magazine în noul centru comercial vor fi făcute cunoscute la începutul anului viitor.