Consiliul Judeţean (CJ) Dolj a luat act, luni, de concluziile acţiunii de control dispuse de către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie (ANPDCA) la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Dolj, ca urmare a evenimentelor regretabile care s-au petrecut cu doi copii aflaţi sub măsura plasamentului.
În urma verificărilor derulate în perioada 7 – 8 decembrie, au fost stabilite de către ANPDCA patru măsuri care vor fi implementate în perioada imediat următoare, măsuri care au fost aduse la cunoştinţa CJ Dolj prin nota de control nr. 10646/2015.
Măsurile stipulate în documentul transmis de către ANPDCA sunt următoarele:
1) „Se va realiza cercetarea administrativă a tuturor angajaţilor care nu şi-au îndeplinit corespunzător atribuţiile de serviciu sau cele ce decurgeau din actele normative în vigoare şi, după caz, vor fi sesizate organele de cercetare penală, în situaţia în care sunt identificate aspecte infracţionale în legătură cu realizarea sarcinilor de serviciu.“
Sunt indicaţi ca responsabili pentru implementarea acestei măsuri Comisia de cercetare / Directorul General al DGASPC Dolj.
2) „Verificarea modului în care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, psihologii care au gestionat cele două cazuri au respectat prevederile Codului deontologic al profesiei de psiholog cu drept de liberă practică şi ale Codului de procedură disciplinară, în conformitate cu Legea nr. 213/2004, privind exercitarea profesiei de psiholog cu drept de liberă practică, înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Colegiului Psihologilor din România.“
Potrivit notei de control, este responsabil pentru implementarea acestei măsuri Colegiul Psihologilor din România.
3) „În acordarea şi gestionarea banilor de buzunar, vor fi respectate întocmai prevederile standardului 11 din Ordinul nr. 21/2004 pentru aprobarea standardelor minime obligatorii privind serviciile pentru protecţia copilului de tip rezidenţial, coroborat cu prevederile art. 129, alin. 1 din Legea 272/2004, privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată.“
Este indicat ca responsabil pentru implementarea acestei măsuri Directorul General al DGASPC Dolj.
4) „Se va acorda asistenţă psihologică de suport pentru toţi beneficiarii Complexului de Servicii Specializate de Tip Rezidenţial 1 Mai, pentru depăşirea situaţiei de criză şi prevenirea altor evenimente nedorite.“
Pentru implementarea acestei măsuri, este indicat ca responsabil Directorul General al DGASPC Dolj.
Analizând măsurile prevăzute în nota de control a ANPDCA, organul de specialitate din subordinea Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice – Consiliul Judeţean Dolj – a dispus sesizarea Filialei Teritoriale Dolj a Colegiului Psihologilor din România. În egală măsură, Comisia de Disciplină din cadrul CJ Dolj s-a autosesizat, urmând să analizeze aspectele cuprinse în documentul transmis de către ANPDCA.
Consiliul Judeţean Dolj aşteaptă, totodată, şi concluziile celorlalte acţiuni de verificare derulate la nivelul DGASPC Dolj în aceste cazuri: ancheta internă, cea a organelor de cercetare penală, precum şi cea a Instituţiei Avocatul Poporului.
Pe durata implementării măsurilor stabilite de către ANPDCA, precum şi a derulării celorlalte verificări, principala preocupare a Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Dolj trebuie să rămână asigurarea unui climat de linişte, în acest sens oferindu-se întreg suportul necesar.







