Promisă de toţi, dar nefăcută de niciunul, autostrada care ar trebui să lege Oltenia de restul lumii a rămas un vis. O cer oamenii de rând care ar vrea să ajungă mai repede în alte zone ale ţării şi, mai important, o cer oamenii de afaceri care spun că nu se pot dezvolta fără aceasta. Autostrada Olteniei este o necesitate recunoscută de toţi. Verbal. Guvernul Ponta gândise, la un moment dat, ca această autostradă să fie realizată prin parteneriat public privat, dar nu s-au finalizat licitaţiile.
Un deputat oltean susţine însă că această autostradă ar putea fi făcută din bani de la bugetul statului. În trei ani. Este, în fapt, singurul care se mai „bate” pentru ea. Florentin Gust a depus un amendament la legea bugetului de stat pentru anul 2016 în acest sens.
“Fac un nou apel la toţi parlamentarii din Oltenia să ne dăm mâna şi să susţinem includerea finanţării pentru autostrada Craiova – Piteşti si autostrada Craiova – Lugoj în buget. Dacă nici pe acest exerciţiu bugetar nu va fi prinsă construirea unei autostrăzi in Oltenia, regiunea este condamnată la subdezvoltare.
Discrepanţele economice dintre regiunile României, dar şi faţă de cele europene devin cu fiecare an tot mai adânci, zona Olteniei fiind pe drumul de a ajunge cea mai săracă regiune din Uniunea Europeană. Lipsa infrastructurii mari a dus şi va continua să ducă la sărăcirea continuă a locuitorilor din Oltenia.
Reiterez, astăzi, un nou apel, făcut încă de anul trecut, la toţi parlamentarii care au primit de la cetăţeni încrederea să le reprezinte interesele în Parlament.
Sper ca de data aceasta parlamentarii din Oltenia dar şi Guvernul României vor înţelege că şi locuitorii Olteniei trebuie să aibă şansa la dezvoltare”, a declarat Florentin Gust, joi, în ultima zi în care au mai putut fi depuse amendamente la legea bugetului.
Deputatul ne-a declarat că „în trei ani, cu o finanţare anuală de la stat, autostrada ar putea fi construită. Este o zonă de câmpie, nu este dificil de realizat. Numai să se aloce fonduri în acest sens”. Florentin Gust a cerut ca în 2016 să fie alocată suma de 100.000.000 euro pentru începerea construcţiei autostrăzii.
Duminică, amendamentul a fost discutat în comisiile reunite de Buget-Finanţe, iar votul a fost de 12-12. Practic a lipsit un singur vot pentru ca amendamentul să primească un aviz favorabil. Acest vot ar fi putut veni de la deputatul Claudiu Manda dacă acesta nu ar fi lipsit de la şedinţă, după cum afirmă sursele noastre.
Săptămâna trecută, la Craiova, ambasadorul SUA la Bucureşti, Hans Klemm, a reiterat importanţa construirii acestei autostrăzi atât pentru Ford cât şi pentru ceilalţi afacerişti din zonă.
„O nevoie foarte specifică este infrastructura mai bună – drumuri mai bune şi legături feroviare mai bune – acest lucru nu este necesar numai Ford, dar şi celorlalţi producători mari, inclusiv celălalt mare producător de automobile, Dacia, a cerut la rândul său infrastructură mai bună de drum. Cred că este ceva ce este dorit şi de foarte mulţi români. Ford plănuieşte o investiţie majoră în România, ce ar creşte producţia peste nivelurile actuale, însă pentru a face asta chiar are nevoie de o reţea de autostrăzi de la această fabrică spre Piteşti, iar mai apoi spre Europa, care să fie mult mai bună decât nivelul actual. De asemenea, au nevoie de o infrastructură feroviară mai bună pentru a putea aduce piesele de care au nevoie şi mai apoi să exporte produsele lor", a afirmat ambasadorul american.
Mai multe amănunte aflați, marți, din ediția tipărită a cotidianului regional "Jurnalul Olteniei".







