Taximetriștii din județul Gorj sunt nemulțumiți de noile reglementări care permit cetățenilor din Nepal și Filipine să lucreze ca șoferi pe platformele de ridesharing, precum Uber și Bolt, începând din acest an. Această măsură, destinată atragerii de forță de muncă din afaceri externe, a generat reacții negative din partea șoferilor locali, care se simt defavorizați. În 2019, taximetriștii din Capitală și alte orașe din țară au protestat în stradă, inclusiv cu mașinile, împotriva introducerii aplicațiilor de transport.
Pe fondul noilor reglementări, taximetriștii care nu sunt înregistrați pe platformele menționate se plâng de o scădere semnificativă a veniturilor lor, din cauza reducerii considerabile a numărului de clienți. Aceștia susțin că aducerea de șoferi străini le diminuează veniturile.
„Este o lovitură pentru noi, pentru că înainte aveam mai mulți clienți, dar acum sunt mai mulți șoferi, iar cererea este aceeași. Taximetriștii care nu sunt pe Bolt sunt nevoiți să facă față unui număr mai mic de clienți și, implicit, câștigurile sunt mult mai mici. Este o situație foarte greu de gestionat”, a declarat unul dintre taximetriștii din Gorj. Taximetriștii au mai multe revendicări, dar acum principala este “concurența neloială”, cum o numesc ei, conform Pandurul.
„Taximetria este pe cale de colaps” și trebuie luate măsuri urgente. Autoritățile au justificat permiterea cetățenilor din Nepal să lucreze ca taximetriști, invocând necesitatea sprijinirii pieței muncii. Totuși, mulți taximetriști tradiționali consideră că această decizie este injustă, punând în pericol locurile de muncă ale românilor și favorizând concurența străină. Măsura a fost aplicată inițial în Capitală și ar putea fi extinsă la nivel național.