Ford anunţă concedieri masive în Europa, în timp ce, uzina de la Craiova anunţă angajări. Decizia americanilor de a produce în România Ford Puma începând cu finalul anului 2019, au salvat uzina din Bănie de orice disponibilizare, iar compania chiar a recrutat 1.300 de noi salariaţi în ultimul an.
Recent, Ford Otosan a anunţat că la Craiova vor asambla baterii pentru viitoarele versiuni electrice ale Puma, Transit şi Tourneo Courier, scrie zf.ro
Pe de altă parte, Ford Puma este deja de trei ani cel mai bine vândut model Ford la nivel european şi cel mai bine vândut autoturism în Regatul Unit.
Ford a oprit în vara anului 2023 producţia modelului Fiesta, cel care genera volume ridicate la nivel european, mai ales pe partea de flote, pentru a face loc maşinilor electrice – noile Explorer şi Capri, construite pe platforma MEB a celor de la Volkswagen. Americanii au investit 2 mld. Euro în Germania pentru a porni producţia exact în anul în care tot Germania a tăiat complet subvenţia pentru maşini electrice, decizie ce a dus la o scădere puternică a volumelor.
Ford a fost singurul constructor “de volum” care a venit cu un plan radical de electrificare a gamei şi eliminare a unor maşini care aduceau volume importante, pentru a se concentra pe electrice.
Ford a anunţat miercuri că va reduce aproximativ 14% din forţa sa de muncă în Europa, echivalentul a 4.000 de locuri de muncă, din cauza pierderilor semnificative înregistrate în ultimii ani.
Cele mai multe disponibilizări vor avea loc în Germania, 2.900 de posturi, şi 800 de locuri de muncă, în Regatul Unit, ţări unde industria auto joacă un rol esenţial.
În Germania, vânzările de vehicule electrice au scăzut cu 28,6% în primele nouă luni ale acestui an, pe fondul eliminării subvenţiilor guvernamentale pentru EV-uri în decembrie 2022.
Situaţia industriei auto europene
Anunţul Ford vine pe fondul problemelor generale din industria auto europeană, care se confruntă cu o scădere a vânzărilor de 6,1% în 2023. În cazul Ford, declinul a fost de 17,9% în aceeaşi perioadă, notează news.ro
De asemenea, Uniunea Europeană a impus tarife pentru vehiculele electrice fabricate în China, acuzând guvernul chinez de subvenţii neloiale care afectează concurenţa.
Planuri de restructurare
Ford continuă procesul de restructurare în Europa, care include închiderea uzinei din Saarlouis, Germania, anul viitor, şi alte reduceri de personal. Compania a mai anunţat 3.800 de concedieri în februarie 2023. Reducerile actuale de personal urmează să fie finalizate până la sfârşitul anului 2027.
Această situaţie subliniază provocările majore cu care se confruntă industria auto globală, într-o perioadă de tranziţie spre vehicule electrice şi de intensificare a competiţiei.