Valoarea tichetelor de creșă crește cu 30 de lei, ajungând la valoarea de 600 de lei pe lună, potrivit unui proiect de ordin pus în dezbatere publică de Ministerul Muncii.
În prezent, valoarea unui tichet de creșă este de 570 de lei, iar din luna aprilie va fi 600 de lei.
Tichetele de creșă se acordă lunat angajaților care nu beneficiază de concediul și de indemnizația acordate pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv de până la 3 ani în cazul copilului cu handicap, indiferent dacă lucrează la stat sau la privat.
Acestea sunt acordate, la cerere, unuia dintre părinți sau tutorelui și pot fi folosite doar pentru achitarea taxelor la creșa unde a fost înscris copilul.
Valoarea tichetelor de creșă se cumulează cu alocația de stat pentru copii și cu stimulentul de inserție care se acordă la reluarea activității.
Asistenții maternali profesioniști sau persoanele la care este găzduit copilul și pentru care s-a instituit măsura plasamentului în regim de urgență nu beneficiază de aceste tichete, scrie edupedu.ro
Cine oferă aceste tichete
Potrivit legii, angajatorii pot fi:
– instituțiile publice centrale și locale
– regiile autonome, societățile și companiile naționale, societățile, indiferent de forma juridică de organizare și de forma de proprietate;
– instituțiile financiare și instituțiile de credit;e) organizațiile cooperatiste, societățile agricole și alte forme de asociere agricolă cu personalitate juridică;
– organizațiile nonprofit, precum și orice altă entitate care are statutul legal de persoană juridică constituită potrivit legislației române.
Angajatorii privați sau publici stabilesc împreună cu organizațiile sindicale legal constituite sau, acolo unde nu este constituit un sindicat, cu reprezentanții salariaților contractarea achiziționării biletelor de valoare cu una sau mai multe unități emitente, autorizate de Ministerul Finanțelor Publice
Documente necesare
Angajații au nevoie de următoarele documente:
„a) cerere pentru acordarea tichetului de creșă;
b) actul doveditor eliberat de creșa/entitatea asimilată acesteia la care este înscris copilul;
c) documente care să ateste calitatea de părinte, respectiv certificatul de naștere al copilului, în cazul părinților naturali, sau hotărârea judecătorească de încuviințare a adopției, în cazul copilului adoptat;
d) documente care să ateste calitatea de tutore, respectiv hotărârea judecătorească de instituire a tutelei sau, după caz, dispoziția autorității tutelare;
e) declarație pe propria răspundere că celălalt părinte sau, după caz, tutorele nu beneficiază de tichete de creșă, de concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv de până la 3 ani, în cazul copilului cu handicap.
f) alte documente solicitate de angajator, după caz, potrivit regulamentului intern”.