Mașinile Google Street View se întorc în România începând cu jumătatea lunii martie. În următoarele zile, ele vor străbate șosele țării și vor vizita peste 120 de localităţi şi drumuri adiacente, cu scopul de a actualiza imaginile Street View din orașe, șosele și autostrăzi pe Google Maps.
Astfel, preluarea de imagini 360 grade Street View în România va începe marţi, 15 martie, iar maşinile Google vor acoperi zone şi localităţi din toată ţara, de la Bucureşti, Orşova, Constanţa, Hârşova, Curtea de Argeş, Iaşi sau Piatra Neamţ, şi până la Cluj-Napoca, Vişeu de Sus sau Oradea, anunță compania de tehnologie, într-un comunicat.
Serviciul Street View este disponibil în România începând din anul 2010, când au fost publicate primele imagini din cele mai importante oraşe pe Google Maps. Acoperirea la nivelul întregii ţări s-a realizat doi ani mai târziu, atunci când au fost preluate imagini de pe 40.000 de km de drumuri, 39 de oraşe şi sute de obiective turistice.
„Extinderea Street View în România a continuat constant, fiind actualizate imaginile din marile oraşe şi adăugate diferite obiective turistice, precum Salina Turda, Castelul Bran, Cetatea Alba Iulia, Muzeul Naţional Brukenthal sau fluviul Dunărea. Cea mai recentă actualizare a imaginilor Street View în România a avut loc în 2021, când au fost preluate imagini din cele mai importante oraşe din România şi zonele adiacente acestora, precum şi şosele care le conectează. În 2018, în parteneriat cu WWF România (World Wildlife Fund), peste 1500 de kilometri de canale şi drumuri din Delta Dunării au fost fotografiate, pentru ca orice persoană cu o conexiune la internet să poată explora virtual frumuseţile ei prin imaginile Street View”, se arată în comunicatul Google România.
În prezent, serviciul StreetView este disponibil în mai mult de 220 de ţări, inclusiv în Arctica şi Antarctica. Totodată, serviciul este disponibil în Google Earth şi aplicaţia Google Maps pentru telefoanele mobile.
Google a fost fondată în anul 1998 de către Larry Page şi Sergey Brin. În prezent, compania are peste 50.000 de angajaţi la nivel global şi oferă o gamă largă de produse şi platforme populare, precum: Search, Maps, Ads, Gmail, Android, Chrome şi YouTube.
În octombrie 2015, Alphabet a devenit compania-mamă a Google.