Transportul public în comun din Craiova se extinde doar în 6 comune. Olguța Vasilescu: „Acestea sunt posibilitățile RAT-ului”

Jurnalul Olteniei
4 Min Read

Transportul public în comun realizat de RAT SRL se va extinde în localităţile din proximitatea municipiului Craiova. Consilierii Locali din Bănie au votat, joi, înfiinţarea unei noi Asociații de Dezvoltare Intercomunitară (ADI): „Asociaţia Metropolitană de Transport Public Craiova”. În acest proiect intră şase comune limitrofe: Breasta, Bucovăț, Cârcea, Ișalnița, Malu Mare şi Pielești.

Prin înfiinţarea ADI-Transport, se va îmbunătăţi eficienţa de planificare a transportului public, se va crea o reţea integrată, eficientă din punct de vedere al costurilor, şi se va îmbunătăţi accesibilitatea cetăţenilor la serviciile de transport public. Extinderea transportului public în zona metropolitană va contribui la creșterea calității vieții cetățenilor, în contextul creșterii mobilității prietenoase cu mediul în interiorul zonei metropolitane, iar acest fenomen va genera efecte pozitive asupra dezvoltării economice locale și regionale”, se explică în raportul de aprobare a proiectului de hotărâre.

Marian Vasile, consilier local și președinte al PNL Craiova, s-a declarat surprins de faptul că UAT-uri precum Podari, Șimnic sau Michi nu intră în acest proiect de transport: „Constituirea acestuia ADI pe transport este de salutat, chiar dacă alte UAT-uri din țară le-au făcut de foarte mult timp, au și accesat fonduri europene. Am văzut că sunt 3 UAT-uri importante care nu fac parte din asociere și aici fac referire la Podari, Șimnic și Mischi. De ce lipsesc? Dacă discutăm despre dezvoltarea Craiovei, clar discutăm în contextul Zonei Metropolitane”, a fost intervenția lui Marian Vasile.

Primarul Craiovei a ținut să explice situația și a spus că. în ciuda faptului că primul inel de localități a avut prioritate, nu sunt suficiente autobuze pentru a începe cu un număr mare de parteneri. Astfel, s-a hotărât ca localitățile e unde vin cei mai mulți locuitori, către Craiova, să aibă întâietate.

Vreau să vă spun că ADI-urile pe transport nu au accesat fonduri europene până în acest moment. În ceea ce privește localitățile vreau să vă spun că am făcut o întâlnire pe Zona Metropolitană cu toți primarii și toate cele 24 de localități au solicitat acest lucru. Vorbim despre o ședință care a avut loc în urmă cu 6 luni de zile. Am convenit cu toții că, deocamdată, vom intra doar cu primul inel al Craiovei, pentru că este complicat și pentru noi, deocamdată, să asigurăm transportul către toate aceste localități. Ne-am făcut niște calcule, să vedem câte autobuze putem să punem la dispoziție să prelungim traseele, de unde vin cei mai mulți locuitori. Ne-am uitat când am inițiat proiectul pilot de transport școlar și am sesizat că de la Malu Mare și de la Cârcea vin cei mai mulți copii. Se va extinde pe măsură ce vin și celelalte 30 de autobuze pentru care am semnat deja contractul. Se va extinde și către celelalte localități. Deocamdată, acestea sunt posibilitățile RAT-ului. Nu ne permitem să facem pentru toată lumea și am luat din primul inel localitățile care, în ultima perioadă, și-au exprimat foarte mult acordul ca să intre în acest transport”, a explicat Lia Olguța Vasilescu.

Distribuie acest articol