Un autobuz alimentat cu hidrogen este în teste pe liniile ETA din Râmnicu Vâlcea. Pe durata testării, compania ETA S.A. va realiza o monitorizare a autonomiei şi a consumului de hidrogen înregistrat, dar și raportul cheluielilor față de combustibilul convențional.
„ETA SA, în colaborare cu Primăria municipiului, compania Solaris, Linde Gas Romania şi Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Tehnologii Criogenice şi Izotopice testează în cursul acestei săptămâni în Râmnic un autobuz de tip inovator alimentat cu hidrogen. Din dorinţa de a face o simulare în condiţii cât mai apropiate de realitate, autobuzul va circula pe mai multe linii ETA din oraş, fiind disponibil şi pentru îmbarcarea călătorilor, ce vor avea astfel ocazia să călătorească gratuit cu acest mijloc de transport. Pe durata testării, compania ETA S.A. va realiza o monitorizare a autonomiei şi a consumului de hidrogen înregistrat, în paralel cu studiul comparativ al costurilor de operare a acestui autobuz faţă de autobuzele alimentate cu alte tipuri de combustibili neconvenţionali, dar şi o analiză a cheltuielilor aferente implementării infrastructurii necesare (inclusiv a unei staţii de reîncărcare) pentru operarea unei flote de autobuze alimentate cu hidrogen.
Autobuzul alimentat cu hidrogen aflat în probe la Râmnicu Vâlcea este fabricat de compania poloneză Solaris Bus & Coach, iar vehiculele fabricate aici sunt prezente de ceva timp în multe dintre marile oraşe europene: Paris, Berlin, Londra etc. Autobuzul este complet ecologic şi se bazează pe cele mai noi tehnologii din domeniul hidrogenului, iar principalele avantaje ale utilizării acestui tip de vehicule sunt autonomia mult mai mare comparativ cu a unui autobuz electric cu acumulatori şi timpul de alimentare mult redus: de la câteva ore (în cazul încărcării acumulatorilor unui autobuz electric), la câteva minute.
În contextul în care autobuzele cu emisii ”zero” reprezintă viitorul transportului în comun, ETA S.A. ia în calcul alternativa achiziţionării unor astfel de vehicule prietenoase cu mediul, alimentate cu combustibili neconvenţionali, apelând la toate liniile de finanţare disponibile, fie că e vorba de proiecte pe PNRR, fie pe programele operaţionale finanţate de fondurile europene”, conform reprezentanților Primăria Vâlcea.