duminică, noiembrie 24, 2024

Ultima ora

Sport

Noua carte electronică de identitate ar putea întârzia

România este obligată să emită cartea electronică de identitate începând cu 2 august 2021, conform reglementărilor UE, dar la mai puțin de o săptămână până atunci Imprimeria Națională, instituția care ar trebui să producă noile documente, abia a lansat o primă licitație pentru materialele necesare.

Instituția vrea să cumpere acum opt milioane de elemente de securitate pentru cardurile de identitate și mai pregătește o altă licitație pentru asigurarea dotării la nivel național a infrastructurii de preluare a datelor pentru noua carte de identitate.

Direcția pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (DEPABD), din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) a precizat, în luna aprilie din acest an că România este obligată de Regulamentul (UE) 2019/1157 să emită cartea electronică de identitate începând cu data de 2 august 2021, scrie hotnews.ro

Noua carte electronică de identitate va conține în format electronic datele din formatul tipărit, cu excepția semnăturii olografe a titularului, prenumele părinților titularului, un certificat pentru semnătură electronică şi, după caz, certificate calificate pentru semnătură electronică, precum și datele biometrice ale titularului, constând în imaginea facială şi, după caz, imaginile impresiunilor papilare a două degete.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Potrivit oficialilor Direcției pentru Evidența populației din cadrul MAI, cartea electronică de identitate va permite titularului autentificarea în sisteme informatice ale Ministerului Afacerilor Interne, în sisteme informatice terţe ale administraţiei publice, precum şi în alte sisteme informatice, stabilite prin hotărâre a Guvernului, şi utilizarea semnăturii electronice. De asemenea, CEI va contribui la dezvoltarea conceptului de „administrație electronică”, având drept consecință corelarea și simplificarea procedurilor administrative.

Titularul unui document electronic se va putea autentifica on-line, pentru a beneficia de diverse servicii electronice (bancare, fiscale, sociale, financiare, educaţie etc.), ceea ce va conduce la simplificarea interacțiunii cu autoritățile publice, prin creşterea calităţii şi accesibilităţii serviciilor publice.

De asemenea, cartea electronică de identitate constituie document de călătorie. În sensul prevederilor Regulamentului (UE) 2019/1157, cărţile electronice de identitate sunt obligatorii numai pentru exercitarea liberei circulații în Statele membre ale UE (documente de călătorie), și nu pentru toţi cetățenii români.

În acest sens, Regulamentul acceptă folosirea alternativă a pașaportului în scopul călătoriei în spaţiul Uniunii Europene pentru persoanele care doresc eliberarea unei cărţi de identitate simple, adică se creează premisele ca documentul vizat de actul normativ european să fie eliberat numai cetățenilor români interesați de această opțiune.

Cartea electronică de identitate înlocuiește cardul naţional de asigurări sociale de sănătate.

”Acest aspect conduce la realizarea unor economii determinate de faptul că funcţionalitatea de card de sănătate va fi asigurată de certificatul digital emis de MAI, înscris într-un cip şi, pe cale de consecinţă, cetățeanul va deține un singur document în locul cardului de sănătate și actul de identitate actual”, au mai precizat oficialii Direcției pentru Evidența populației din cadrul MAI.

Politica