Circa 450.000 de clienţi au primit anul trecut compensaţii de la distribuitorii de energie electrică, în sumă totală de circa 20,5 milioane de lei, pentru problemele pe care le-au întâmpinat cu reţeaua, de patru ori mai mult decât în 2019, scrie economica.net.
Peste 90% din bani au fost plătiţi de firmele de distribuţie ale grupului Enel clienţilor din propria reţea şi, cum aceste compensaţii se acordă automat, pe baza propriilor evaluări ale companiilor, se ridică un mare semn de întrebare dacă ceilalţi operatori de reţele au raportat şi plătit clienţilor tot ce aceştia din urmă erau îndreptăţiţi să primească.
Valoarea totală a compensaţiilor băneşti acordate consumatorilor de energie electrică de către firmele de distribuţie a fost, în anul 2020, de circa 20,5 milioane de lei, potrivit datelor Autorităţii de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). În 2019, valoarea acestor compensaţii a fost de doar 5,6 milioane de lei.
Potrivit reglementărilor, companiile de distribuţie din cele opt zone de reţea din România, controlate de grupurile Enel, CEZ, Electrica şi E.On, trebuie să acorde compensaţii clienţilor în trei situaţii: dacă întreruperile în alimentare sunt prea lungi sau prea dese, dacă energia electrică nu este livrată în standardele tehnice (celebrele fluctuaţii de tensiune) sau dacă nu răspund la timp oricăror solicitări ale clienţilor.