Flota TAROM va fi redusă în următorii ani, astfel că, doar 17 aeronave vor mai purta însemnele companiei aeriane de stat, în 2024, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
„Pe partea de uniformizare a flotei vor rămâne cu ATR și Boeing. O să rămână undeva la 17 aeronave cu uniformizare, ceea ce reduce mult costurile. Asta a fost o mare problemă a TAROM: să opereze 3 tipuri de aeronave”, a arătat ministrul transporturilor în interviul pentru Digi24.
În prezent, TAROM are 29 de avioane, după ce în perioada 2017-2020 în flota sa au intrat mai multe aeronave Boeing și ATR, iar șefii transportatorului aerian nu au reușit deocamdată să scape de cele vechi. O parte dintre avioanele actuale vor fi vândute.
Șapte aeronave mici, folosite în cursele interne sau pe distanţe scurte, ar urma să fie predate celor de la ATR, cu care TAROM a semnat un contract pentru achiziția de aeronave noi.
TAROM a intrat într-un amplu proces de restructurare, care prevede pe lângă reducerea și uniformizarea flotei, și renunțarea la sute de angajați. O parte au plecat deja de bunăvoie, alții vor părăsi compania prin concedieri colective.
În prezent TAROM are undeva la 1.440 de salariați, însă ținta este ca operatorul aeriană să rămână doar 1000 de angajați.
„TAROM are un plan de restructurare care a fost discutat și la Comisia Europeană, care implică și reducerea de personal. E un consultant extern care îi ajută, deci optimizare pe partea de costuri și companie mai suplă și eficientă. TAROM nu a mai fost eficientă de 10-15 ani. Pandemia a fost ultima lovitură, ca să spun așa, pentru această companie. Acest plan este destul de bine pus la punct, implică o injecție de capital din partea statului, și vede compania pe profit în 2024-2025”, a declarat Cătălin Drulă în interviul pentru Digi24.
Pe lângă măsurile de reducere a costurilor, soluția pentru ca TAROM să supraviețuiască acestei perioade a fost operarea a cât mai multor chartere către destinații însorite și exotice.
„Au luat și niște măsuri – pe partea de creștere de venituri – bune. În primele 5 luni ale anului, din charter au făcut mai mult decât au făcut tot anul trecut. Și anul acesta vor încasa zeci de milioane de euro din chartere. Se zboară din București în multe destinații turistice, zone exotice, poate și privațiunile din perioada de pandemie au dus la asta. Au fost într-o săptămână 70 de zboruri către Egipt și charterele sunt o metodă bună de a face profit, pentru că e garantat, nu ai emoția umplerii avionului”, a explicat Cătălin Drulă.