Cazul românilor care cumpără telefoane de ultimă generație de la magazine, dar găsesc în cutiile aparent sigilate obiecte lipsite de valoare, au devenit tot mai frecvente.
Asta a pățit și o tânără din Craiova care a mers la un magazin de profil pentru a-și achiziționa un telefon. Cum însă pe stoc nu era modelul dorit, a fost informată de angajați că acesta poate fi livrat de furnizor în termen de trei zile. Femeia a achitat suma de 6.800 de lei, iar în momentul în care a ajuns în magazin pentru a ridica comanda a rugat angajații să o ajute la configurarea telefonului. Când a desigilat cutia, atât ea, cât și angajații magazinului au avut un șoc: în locul iPhone-ului XS Max se aflau câteva bucăți de plastilină.
La fel s-a întâmplat și la Târgu Mureș, unde reprezentanții unei firme de curiera au sesizat Poliția despre o situație suspectă cu care se confruntau: în mai puțin de o lună, 23 de telefoane iPhone XS comandate online de la Altex România de diverse persoane din Târgu Mureș nu au mai fost ridicate de destinatarii care trebuiau să efectueze plata coletului, potrivit libertatea.ro
La rândul lor, reprezentanții firmei de curierat Urgent Cargus au fost sesizați de către Altex România despre situație, precizând că în coletele returnate de la Târgu Mureș, telefoanele au fost înlocuite cu plastilină.
Interogați de polițiști, cei doi curieri au recunoscut că la mijloc a fost vorba de o escrocherie pusă la cale de un tânăr de Târgu Mureș, pe care îl știau după apelativul „Omu”, care le explicase că mai efectuase astfel de manevre și nu a fost prins de autorități.
Cel care coordona escrocheria le-a cerut celor doi curieri să îi furnizeze zonele pe care aceștia le deserveau, pentru a consemna adrese din ariile respective atunci când plasa comenzile online la Altex.
La sosirea coletelor, curierii îi predau „Omului” cutia cu telefonul comandat, pentru a efectua înlocuirea, coletul resigilat reintrând în depozitul firmei de curierat, odată cu revenirea curierilor de pe traseu. Între timp, aceștia consemnau date în fals în aplicația informatică privind traseul coletului. Mențiuni precum: „Expediere refuzată”, „Expediere nesolicitată”, „Destinatar negăsit la domiciliu. Trimis SMS”, „Adresă greșită”, „Refuz plată”.
„Îi lăsam coletul, după care pleca, afirmând că merge acasă să-l desfacă și că mă resună când termină, pentru a mi-l da înapoi. Coletul nu îl scanam și nu figura livrat. La aproximativ o jumătate de oră sau o oră, mă resuna și ne întâlneam în aceeași zonă, îmi dădea înapoi coletul de la Altex, spunând că a luat telefonul și a înlocuit conținutul cu plastilină. Astfel, după ce mi-l dădea înapoi aproape la fel cum arăta inițial, îl duceam la firmă și procedam la restituirea coletului către firma Altex, pentru diverse motive: adresă destinatar incompletă, refuz plată, adresă greșită”, a declarat unul dintre curieri anchetatorilor.
Găsiți vinovați pentru înșelăciune și fals informatic, cei doi curieri au fost condamnați doi ani și o lună, respectiv trei ani de închisoare cu suspendare sub supraveghere.