Legendarul tren Orient Express, care îi teleportează pe pasageri în prima decadă a secolului XX, va parcurge rute noi anul acesta, în Europa, și va avea cinci stații noi.
Stațiile noi în care vor opri cele 17 vagoane restaurate sunt Roma, Florența, Geneva, Bruxelles și Amsterdam, potrivit spotmedia.ro care citează Lonely Planet.
Ruta noua, de la Veneția la Amsterdam, va conecta trei capitale europene: Paris, Bruxelles și Amsterdam.
Totodată, trenul va parcurge si ruta Roma-Paris, șerpuind spre Florența, trecând pe lângă lacurile italiene și munții elvețieni pentru a ajunge în Franța, într-o călătorie pe parcursul nopții ce include și o cină.
Totodată, pasagerii pot alege să înnopteze la vila San Michele din Florența sau la Castello di Casole din Toscana.
Pe ruta de la Geneva la Veneția, trenul va trece prin faimosul pas Brenner, trecătoarea prin Alpii Orientali care leagă landul Tirol din Austria cu Tirolul de Sud din Italia, dar și prin romanticul oraș Verona.
”Pe parcursul lui 2020, când trenul nu a putut să circule, am identificat noi destinații și rute ce oferă opțiuni minunate de a vedea Europa, fie într-un weekend prelungit, fie ca parte a unui tur extins”, a spus Gary Franklin, vicepreședintele Trains & Cruises, care operează și Orient Expressul.
Trenul are trei compartimente noi, denumite după trei capitale europene: Viena, Praga și Budapesta. Acestea sunt amenajate astfel încât să conțină trăsăturile unice ale fiecărei capitale.
Orientul Express Veneția Simplon va străbate Europa din martie până în noiembrie și, o dată pe an, face călătoria completă până în Istanbul. Momentan, călătoriile pentru luna martie sunt încă afectate de restricțiile anti-COVID.
Orient Express a pornit în prima sa călătorie în octombrie 1883. Tras de o locomotivă cu aburi, trenul a plecat de la Paris, a traversat Alpii, a trecut prin Budapesta și București și s-a oprit la Constantinopol. Orient Express a purtat, de-a lungul timpului, tot felul de personaje, de la celebrități la indivizi considerați dubioși.
Unde a oprit trenul la prima sa călătorie: Nancy – Strasbourg – Munchen – Viena – Budapesta – Szeged – Jimbolia – Timișoara – Piatra Olt – Pitești – București – Giurgiu – Smărda. Distanța de la Smărda (portul din acea vreme al Giurgiului) până la Constantinopol era parcursă în mai multe etape – cu un bac cu aburi până la Rusciuk (Ruse), de aici până la Varna călătorii erau îmbarcați într-un tren local, iar la Varna urma o noua transbordare, pe un pachebot al companiei austriece ‘Lloyd’, care conducea pasagerii la Constantinopol.
Durata primei călătorii Paris – Constantinopol a fost de 83 de ore și 30 de minute. Garnitura primului tren Orient Express avea 75 de metri și era formată din cinci vagoane: două de dormit, unul restaurant și două de bagaje.
Orient Express a circulat până în 1977 între Paris și Veneția și apo vagoanele aiu fost vândute la licitație. În următorii ani antreprenorul milionar James B Sherwood a găsit și cumpărat 35 de vagoane care au fost restaurate pentru a readuce pe șine gloria anilor 20.
În 1982 a fost lansat trenul de super-lux Orient Express care circula între Paris și Veneția. Din 2000 a revenit în România, aflată pe ruta clasică Paris – Viena – Budapesta – Sinaia – Bucureşti – Varna – Istanbul.