Planul de restructurare al Tarom, trimis Comisiei Europene ulterior primirii ajutorului de salvare, prevede disponibilizarea a 700 intre cei aproape 1.500 de angajaţi, închiderea a 11 agenţii externe, restructurarea urmând să se deruleze în următorii doi ani.
TAROM şi-a propus să restructureze un număr de aproximativ 700 salariaţi, prin cele două măsuri/etape (plecări voluntare şi procesul de restructurare personal), a anunţat stirileprotv.ro
La începutul lunii iunie 2020 în TAROM erau 192 posturi de conducere la un total de 1.753 de angajaţi, rezultând astfel o medie de 1 şef la 9 angajaţi (informaţie transmisă în spaţiul public în anul 2020). La ora actuală, în organigrama companiei se regăsesc 130 de posturi de conducere ocupate, la un total de 1.492 angajaţi (1 şef la 11,5 angajaţi).
Totodată, prin “redesenarea” organigramei estimăm că vom ajunge la un număr de maximum 50 funcţii de conducere, target-ul final fiind ca media să fie aceea de 1 şef la 16-20 angajaţi, practică des întâlnită într-o companie competitivă similară.
Mai întâi a fost iniţiat un program ce viza plecările voluntare, fiind depuse 198 de solicitări privind încetarea voluntară a raporturilor de muncă (14 solicitări au fost anulate). La ora actuală 131 de angajaţi au încetat deja raporturile de muncă, 53 de solicitări fiind în curs de procesare. Totalul angajaţilor TAROM ce vor pleca voluntar: 184.
Rambursări/restituiri pasageri
– total sume restante 2020: 16 milioane Euro
– sume achitate până la finalul anului 2020: 12,6 milioane Euro
– total sume în curs de procesare: 3,4 milioane Euro
Alte măsuri pentru reducerea cheltuielilor:
● s-a renunţat la o parte semnificativă din spaţiile închiriate de la CNAB – Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, relocând personalul TAROM ce-şi desfăşura activitatea în aeroport către clădirea aflată în proprietatea TAROM. A rezultat o reducere a cheltuielilor în cuantum de 440.000 Euro/an;
● s-a iniţiat procesul privind restructurarea personalului agenţiilor externe, precum şi închiderea agenţiilor neperformante situate în Austria, Franţa, Germania, Grecia, Israel, Italia, Olanda, Marea Britanie, Spania, Turcia şi Ungaria. Procesul se va finaliza în luna mai 2021. Serviciile oferite de agenţiile respective vor fi preluate de către structurile interne TAROM şi în on-line.
În timp ce canalul indirect (BSP şi GSA) a rămas relativ constant, vânzările de pe site-ul Tarom au contrabalansat scăderea vânzărilor prin intermediul agenţiilor interne ajungând la aproape 19% şi se aşteaptă să crească în continuare.