Bancherii și angajații din domeniul asigurărilor care lucrează direct cu publicul au solicitat includerea lor în etapa a II-a de vaccinare. Demersul acestora este unul normal, ținând cont că și în SUA, tellerii băncilor și asiguratorii care lucrează direct cu publicul sunt incluși în categoria celor prioritari.
În acest sens, aceștia au trimis Guvernului o solicitare, scrie hotnews.ro
”În cadrul punctului 4 din Strategia de Vaccinare adoptată de Comisia Europeană, sunt propuși pentru a fi vaccinați cu prioritate „angajații care nu se pot distanța social”, angajații din bănci și asigurări aflându-se în această situație. În acest context subliniem faptul că, în conformitate cu prevederile OUG nr. 98/2010 privind identificarea, desemnarea și protecția infrastructurilor critice, societățile bancare și cele de asigurări sunt parte din infrastructura critică națională și este imperativ necesar ca acestea să poată asigura continuitatea prestării serviciilor bancare și de asigurări către populație și companii în condiții optime, cu asigurarea condițiilor adecvate pentru evitarea riscurilor sanitare legate de infectarea cu virusul SARS-CoV-2, ce cauzează boala COVID-19”, precizează documentul.
Potrivit textului scrisorii, ”în cadrul sectorului de activitate activează o serie de companii ce se află în prima linie a acțiunilor de sprijin a populației în perioada de criză, precum (i) instituțiile de credit, care trebuie să asigure buna funcționare a serviciilor bancare, astfel încât populația și companiile să aibă acces la servicii și la resurse financiare în actualul context economic și social, și (ii) societățile de asigurări, care trebuie să poată interveni prompt în constatarea unor daune suferite de către persoanele asigurate și să poată indemniza prompt persoanele asigurate sau terții prejudiciați care au avut neșansa de fi victimele unor evenimente asigurate produse în această perioadă”.
Bogdan Preda, secretar general al Consiliului Patronatelor Bancare, spune că există câteva zeci de mii de persoane care lucrează în România, în sistemul bancar, la ghișeu.
“Au existat cazuri de infectări, de îmbolnăviri serioase chiar. Nu ne gândim doar la angajații din bănci, ne gândim la o cât mai bună fluidizare a operațoiunilor pe care le desfășoară băncile și societățile de asigurări.
Există un anumit segment al populației care e mai puțin familiarizat cu serviciile de electronic banking sau utilizarea calculatorului. Că ne place sau nu, acest segment e reprezentat mai mult de vârstnici. Vârstnicii sunt segmentul de populație cu grad ridicat de risc la această îmbolnăvire. Este un câștig de ambele părți. Ne gândim să ne desfășurăm activitatea, ca și sector, parte din infrastructura critică cu cât mai puține riscuri cu putință, pe de o parte, și de pe altă parte să asigurăm o protecție cât mai bună și pentru clienți.
În sectorul bancar sunt 50.000 de lucrători, în sucursale lucrează undeva la 30.000. Din aceste 30.000, parte dintre ei lucrează în front-office, la ghișeu”, a spus Bogdan Preda, la Digi24.