Aplicația unde pot fi depuse cererile pentru obținerea certificatelor pentru situații de urgență a devenit funcțională duminică seară, pe site-ul Ministerului Economiei și pe http://prevenire.gov.ro/.
Declarația trebuie încărcată cu semnătură digitală, a avertizat Virgil Popescu.
„Cei care încarcă această declarație e obligatoriu să o semneze digital. Această semnătură e verificată în baza națională de semnături digitale.
Ministrul mai spune că, în momentul încărcării, agenții economici să fie atenți să semneze digital și apoi să încarce, altfel certificatul este revocat, scrie digi24.ro
Procedura poate fi reluată chiar dacă certificatul a fost revocat din lipsa semnăturii digitale”, a spus Virgil Popescu.
Certificatele de situație de urgență sunt emise în două forme:
- TIP 1 (ALBASTRU) – pentru întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritățile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgență decretate (afectați de Ordonanțele Militare)
- TIP 2 (GALBEN) – pentru înregistrarea unei diminuări a încasărilor sau veniturilor în luna martie 2020 cu un procent de minim 25% față de media încasărilor sau veniturilor din perioada ianuarie – februarie 2020.
Certificatele se utilizează în relațiile cu instituțiile publice pentru obținerea de facilități/ măsuri de sprijin ori în relațiile comerciale, în condițiile legii.
Un solicitant poate cere eliberarea unui singur tip de certificat de urgență.
Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri eliberează CSU doar pe perioada existenței stării de urgență în România.