sâmbătă, noiembrie 23, 2024

Ultima ora

Sport

Dacia funcționează până acum în parametri normali

UPDATE: Conducerea şi angajaţii uzinei Dacia au decis încetarea de joi a activităţii celor 14.000 de lucrători din fabrică, pentru protejarea sănătăţii angajaţilor, a declarat, miercuri, vicepreşedintele Sindicatului Automobile Dacia, Ion Iordache, la Digi 24.

„În cursul acestei dimineţi, s-a luat hotărârea comună ca Dacia să-şi înceteze activitatea începând de mâine dimineaţă de la ora 7:00, până pe data de 5 aprilie. La Dacia lucrează 14.000 de salariaţi. Era o măsură necesară şi este în continuare o măsură necesară pentru protejarea sănătăţii celor 14.000 de salariaţi. Peste 13.500 de oameni vor fi în şomaj tehnic, şomajul tehnic va fi plătit conform contractului colectiv de muncă, 85%. E o situaţie foarte critică, peste care sper să trecem cu bine”, a declarat liderul de sindicat de la Automobile Dacia.

Din cei 14.000 de angajați, 13.500 vor fi în șomaj tehnic. Vor rămâne pompierii, paznicii, oamenii de la mentenanță.

În această perioadă, conform contractului de muncă, angajaţii vor primi 85% din salarii, conform contractului colectiv de muncă.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Deşi în unele zone din Europa, producţia auto a fost afectată puternic de pandemia de coronavirus, la Mioveni până marți s-a lucrat în parametri normali, scrie Agerpres.

Potrivit ultimelor zvonuri venite dinspre uzină, patronatul şi sindicatele se vor întâlni pentru a discuta oprirea producţie în contextul în care Renault a anunţat închiderea mai multor fabrici, iar la nivel global alţi producători auto au făcut acelaşi lucru, scrie publicația Curierul Zilei din Argeș.

„Abia după întâlnirea de mâine vom şti. Personal, eu nu sunt de acord să continuăm, dar nu depinde numai de mine. Am discutat acest lucru cu patronatul. Analizăm ce măsuri luăm în vederea protejării salariaţior faţă de acest virus”, a declarat, marţi, Ion Iordache, vicepreşedintele Sindicatului Automobile Dacia.

Totuși, Groupe Renault a luat măsuri de prevenție la nivelul tuturor activităților pe care le desfășoară în România în Renault Bucharest Connected, Titu, Oarja, Mioveni și Pitești:

-Periodic, toți angajații au fost informați asupra importanței respectării măsurilor de igienă, cele 10 reguli de prevenire a infectării cu COVID-19, promovate la scară națională de Guvernul României.
– Măsuri de prevenție și de dezinfecție au fost implementate în toate site-urile (nr: unitățile) din România.
– Angajații care au copii școlarizați și a căror activitate nu se poate derula la domiciliu pot solicita aplicarea Legii privind acordarea de zile libere părinților pentru supravegherea copiilor, în situația închiderii temporare a unităților de învățământ.
-Deplasările profesionale în România sunt limitate.
-Munca de la domiciliu este recomandată, atunci când activitatea desfășurată permite adoptarea acestei soluții.
-Sunt prioritizate întâlnirile la distanță.
– Evenimentele cu public intern numeros, programate până la sfârșitul lunii Martie, au fost amânate.
– A fost pusă în funcțiune o linie telefonică de urgență pentru toți angajații, în vederea informării constante, în cazul în care apare posibilitatea ca unul dintre angajați să fi fost în contact cu o persoană infectată.

Uzina Dacia este cel mai mare angajator în industrie din România.

Marţi, compania Ford a anunţat că angajaţii fabricii de la Craiova vor intra în şomaj tehnic începând de joi, 19 martie, şi vor beneficia de o indemnizaţie de 78% din salariul de bază, după ce conducerea grupului a luat decizia de a suspenda temporar producţia la principalele fabrici din Europa.

Volkswagen a anunţat deja că va închide aproape toate uzinele europene pentru două – trei săptămâni, din cauza crizei coronavirusului.

Luni, Renault a anunţat că va suspenda temporar producţia la 12 dintre fabricile sale. Vor fi afectate 12 uzine cu 18.000 de angajaţi.

Şi grupul auto francez PSA (proprietarul mărcilor Peugeot, Citroën, Opel) a anunţat luni închiderea tuturor uzinelor sale din Europa, din cauza pandemiei de coronavirus .

Şi cel mai mare angajator din judeţul Olt, fabrica Pirelli, care are în Slatina capacităţi de producţie în care sunt angrenaţi aproximativ 4.000 oameni, a decis să-i trimită în şomaj tehnic.



Politica