Activitatea Tribunalului Gorj va fi restrânsă pentru a preveni răspândirea cazurilor de infectare cu noul virus. Astfel, instanțele vor judeca doar cazurile urgente.
„Prin cauze urgente se înţeleg şi:
căi extraordinare de atac, incidente procedurale, cereri reexaminare
taxă timbru, cereri reexaminare a încheierii de anulare a
cererii, cereri de acordare facilităţi sau ajutor public judiciar;
îndreptare eroare materială și completare/lămurire dispozitiv aferente
cauzelor urgente enumerate pe materii, de către fiecare secţie.
Celelalte cauze vor fi soluționate cu respectarea termenului rezonabil
de soluționare, acordându-se, în raport de situația epidemiologică
existentă, termene începând cu luna aprilie 2020. Fiecare complet de
judecată va preschimba în cazul acestor pricini termenul de judecată
deja stabilit în măsura în care există posibilitatea încunoștințării în
timp util a părților cu privire la noul termen de judecată. Dacă
preschimbarea termenului nu se poate realiza din motive obiective de
imposibilitate de încunoștințare a părților în timp util, completul de
judecată, ținând seama de Hotărârea nr.6/2020 a Adunării Generale a
Judecătorilor din cadrul instanței, va anunța justițiabilii ce cauze se
vor judeca în ședința respectivă, anume cele urgente, pentru restul
cauzelor anunțându-se termenul ulterior pentru care vor fi toate părțile
citate în vederea respectării dreptului la un proces echitabil. În
cauzele în care există posibilitatea împlinirii termenului de
prescripție a răspunderii penale măsurile anterioare nu se aplică. În
cauzele penale cu arestați se va proceda, conform Hotărârii nr.6/2020 a
Adunării Generale a Judecătorilor, la audierea, în sistem de
videoconferință, în scopul protejării sănătății publice, apreciindu-se
de completul de judecată asupra posibilității declarării ședinței
nepublice”, se arată într-un comunicat de presă al Tribunalului Gorj.
Totodată,
accesul persoanelor în sediul instanțelor de judecată va fi permis, în
perioada de referință, doar la ora fixată pentru judecarea cauzei în
care au fost citate sau pentru care se prezintă împuternicire
avocațială/procură de reprezentare.
„În situația termenului în
cunoștință, va fi pus la dispoziția efectivului de jandarmi care asigură
paza sediului instanței un exemplar al listei ședinței de judecată,
prin grija grefierului de ședință. În acest caz, jandarmii, în urma
identificării persoanei în condițiile legii, vor permite accesul
persoanei care demonstrează că este chemată într-un proces pe rol.
Persoanele care vin la instanță pentru a beneficia de serviciile de
registratură/arhivă vor respecta dispozițiile/măsurile luate de
conducerea instanței, afișate la intrarea în sediu, în sensul că vor
intra într-un număr de maxim două persoane și vor depune
cererile/solicitările scrise la biroul deschis în apropierea intrării de
acces în instanță persoanei desemnate în acest scop. Programul de lucru
cu publicul la registratură/arhivă este de două ore între orele
1000-1200 și este limitat la depunerea/ridicarea înscrisurilor ce fac
obiectul solicitărilor persoanelor”, se mai arată în comunicatul de
presă.