vineri, noiembrie 15, 2024

Ultima ora

Sport

Vâlcea. Cea mai de mare lucrare în infrastructura urbană, terminată după peste zece ani de la debut

Cea mai de mare lucrare în infrastructura urbană din Râmnicu Vâlcea, de la Revoluţie încoace, a fost inaugurată vineri după-amiaza, după 15 ani de la iniţierea proiectului şi peste un deceniu de la demararea lucrărilor. O investiţie care a depăşit 20 de milioane de euro, fonduri europene şi sume alocate din bugetul local, scrie adevarul.ro

Cei peste 20 de milioane de euro investiţi reprezintă doar sumele alocate lucrărilor efective, fiindcă despre costurile cu exproprierile nu vorbeşte nimeni, deşi se recunoaşte că suma este mult mai mare decât valoarea investiţiei în sine.

Primele lucrări au început în 2008, prin construirea primului segment dintr-un nou bulevard, în zona de sud a oraşului: bulevardul Dem Rădulescu. Acesta a fost finalizat în totalitate abia şapte ani mai târziu, noua cale de acces fiind menită să facă legătura între centura de sud a oraşului, cel mai mare cartier, Ostroveni – fiind o prelungire la bulevardul Tineretului – şi pasajul suprateran. Costurile totale au depăşit în acest caz 7 milioane de euro care, în care se includ cele trei sensuri giratorii, şi cele două segmente de bulevard cu toate lucrările aferente.

Între timp, în 2012 au demarat şi lucrările la pasajul propriu-zis, fără bretele, care s-au finalizat şi acestea în totalitate, cu greutate şi întârzierile aferente, tot prin 2015, deşi pasajul a fost pus în funcţiune cu un an mai devreme. Şi în acest caz, costurile s-au ridicat la aproximativ 6,5 milioane de euro.
Doar că pasajul nu rezolva fluenţa traficului decât pe jumătate, pentru că proiectul iniţial cuprindea bretele de legătură cu zona de sud şi de nord a oraşului. În ultimii doi ani au fost demarate lucrările aferente, realizându-se legăturile rutiere, dar şi ultima porţiune din artera de tranzitare spre pasaj, în zona Libertăţii (3 milioane de euro), care să facă conexiunea cu rampele de acces dar şi legătura spre cartierele Traian (din nordul oraşului) şi Ostroveni (din sudul oraşului) prin intermediul unui sens giratoriu amplasat sub pasaj.
La finele acestei săptămâni a fost dată în folosinţă ultima legătură a acestui angrenaj – bretelele de legătură, investiţie pentru care s-au mai cheltuit încă 5 milioane de euro.

Însă, lucrarea de infrastructructură urbană nu este finalizată 100%, judecând atât după proiectul depus iniţial care prevedea mai multe bretele şi legături de o parte şi de alta a căii ferate, cât şi prin prisma ultimelor retuşuri: parcări, căi de acces etc..

Și, cea mai mare dintre problemele rămase este faptul că nimeni nu a luat în calcul traficul pietonal.

În continuare, pietonii sunt obligaţi să traverseze calea ferată, mii de oameni, în mod special copiii, fiind puşi în pericol zi de zi. După ce traversează liniile ferate, pietonii au la dispoziţie noi trotuare executate odată cu lucrările legate de bretelele de acces la pasaj.

Şoferii care doresc să ajungă din orice parte a municipiului Râmnicu Vâlcea spre soşeaua de centură, parte a drumului european E81 (DN 7), au de acum o rută directă, fără să mai stea la vreo barieră, după inaugurarea întregului pasajul suprateran de pe bulevardul Tudor Vladimirescu. Autorităţile se aşteaptă ca de acum, prin finalizarea lucrărilor legate de ansamblul pasajului, să fie eliminat blocajul rutier creat de calea ferată care intersecta artera principală de acces în şi dinspre centrul oraşului (bd. Tudor Vladimirescu) către destinaţii importante, respectiv Bucureşti, Piteşti, Valea Oltului, Sibiu. De asemenea, se speră la fluidizarea traficului între cartierele importante ale municipiului, respectiv Goranu, cartierul Ostroveni si Centrul Civic

Politica