sâmbătă, noiembrie 23, 2024

Ultima ora

Sport

Craiova va avea autobuze electrice. Proiectul Primăriei, acceptat la finanțare

Proiectul Primăriei Craiova privind achiziția a 16 autobuze electrice a fost aprobat pentru finanțare, fiind demarată etapa precontractuală. Acum, consilierii locali au aprobat proiectul cu sumele aferente.

Astăzi, consilierii locali s-au întrunit în ședință extraordinară pentru a aproba, între altele, proiectul „Proiect Integrat de Modernizare a Sistemului de Transport Public cu Autobuzul În Municipiul Craiova MOTRIC-A”. Valoarea acestuia este de 76.004.854,72 lei (inclusiv TVA), bani ce urmează a fi asigurați prin Programul Operațional Regional 2014-2020, iar cofinanțarea pe care trebuie să o asigure municipalitatea craioveană este de 2% din valoarea eligibilă a proiectului, respectiv 1.316.442,51 lei.

Proiectul de față, respectiv ,,Proiect Integrat de Modernizare a Sistemului de Transport Public cu Autobuzul În Municipiul Craiova – MOTRIC – Acuprinde următoarele activități complementare: „Înnoirea parcului de vehicule de transport public urban – achiziția de autobuze noi – fazele 2, 3 și 4privind achiziția a 16 autobuze noi; Reorganizarea circulației în zona centrală – Etapa 2, Faza 4 și extinderea sistemului de management al traficului prin integrarea de noi intersecții semaforizate cu funcționarea în regim adaptiv și sistem de comunicații – Etapa 1, Faza 4. Astfel, proiectul cuprinde 2 componente, cu următoarele categorii de investiții: o componentă reprezentată de achiziția de mijloace de transport public, respectiv 16 autobuze; o componentă reprezentată de investiții destinate reducerii emisiilor de CO2 în zona urbană, respectiv extinderea sistemului de management al traficului prin introducerea a 5 intersecții importante din municipiul Craiova”, se arată într-un raport care însoțește proiectul de hotărâre ce va fi supus votului consilierilor locali.

Policlinica Buna Vestire Craiova

Cele 16 autobuze noi ce ar urma să fie achiziționate prin acest proiect vor fi unele electrice și trebuie să îndeplineasca condiții speciale de fiabilitate, securitate, confort, protecție ambientala la nivelul normelor europene și internaționale în vigoare. Mai exact, trebuie să asigure o fiabilitate ridicată, o mentenanță scăzută și accesibilitate ușoară la agregate.

Designul exterior și al elementelor din interiorul salonului trebuie să fie modern și să confere călătorilor în ansamblu, un ambient și un confort corespunzător. Autobuzele vor trebui să fie realizate în conformitate cu legile adoptate cu privire la accesul în interiorul acestora a pasagerilor cu dizabilități locomotorii, respectiv: Ordinul nr. 189/2013 pentru aprobarea reglementării tehnice Normativ privind adaptarea clădirilor civile și spațiului urban la nevoile individuale ale persoanelor cu handicap, indicativ NP 051-2012 – Revizuire NP 051/2000 și Legea nr. 448/2006 republicată în 2008 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap”, conform raportului menționat anterior.

În ceea ce privește introducerea celor 5 intersecții, reprezentanții Primăriei Craiova spun că se urmărește creşterea vitezei medii de deplasare a autobuzelor cât și reducerea timpului mediu afectat călătoriei cu autobuzul. Astfel, toate aceste intervenții sunt destinate reducerii emisiilor de CO2 în zona urbană și constau în includerea în sistemul existent de management al traficului a unor intersecţii de pe traseele de autobuze şi up-gradarea sistemului actual de management al traficului, respectiv extinderea sistemului de management al traficului prin cuprinderea a 5 intersectii, din care 4 nesemaforizate. Aceste intervenţii vor viza astfel, îmbunătaţirea actualului sistem de management al traficului prin completarea acestuia cu echipamente şi up-date de soft care să aducă transportul cu autobuzul la un nivel de fluenţă asemănător cu cel din traficul auto, să asigure o prioritizare a autobuzelor la tranzitarea intersecţiilor fără a bulversa restul traficului. Autobuzele care urmează a fi achiziţionate, vor fi dotate ulterior cu echipamente de monitorizare şi dirijare în trafic care să permită atingerea obiectivului de prioritizare a acestora în trafic”, se mai arată în raport.

Conform documentului, în cadrul proiectului ar urma să fie instalate 98 semafoare și 5 automate de dirijarea circulației instalate în cele 5 intersecții, 30 detectori instalați în vederea prioritizării în trafic a autobuzelor și 2262 m canalizație executată pe carosabil și trotuare pentru amplasarea de cabluri în vederea semaforizării intersecțiilor.

Depoul de tramvaie, modernizat cu 60 milioane lei

Un alt proiect care a fost aprobat pentru finanțare din fonduri europene și pentru care s-a demarat etapa precontractuală este modernizarea depoului de tramvaie din Craiova. Consilierii locali au aprobat astăzi, în ședință extraordinară, un proiect în acest sens.

Proiectul „Modernizare depou şi modernizarea staţiilor de redresare pentru alimentarea electrică a tramvaielor-Faza 2 Modernizare depou tramvai”, trebuie aprobat în Consiliu Local în vederea finanțării acestuia în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020. Valoarea totală a proiectului este 61.046.070,09 lei, inclusiv TVA, iar contribuția proprie a Primăriei este de 2%, respectiv 1.210.449,40 lei.

Conform unui raport al RAT Craiova, depoul de tramvaie nu a mai beneficiat de nici o reparație capitală din 1987, de când a fost pus în funcțiune.

Autoritățile vor reabilitarea clădirilor existente in incinta depoului de tramvai și dotarea cu echipamente și utilaje specifice activității de întreținere și reparatii tramvaie. Se va avea în vedere înlocuirea tuturor echipamentelor, utilajelor şi aparaturii din dotarea spaţiile de lucru ale depoului de tramvaie, precum şi, suplimentar, echiparea cu testere pentru instalaţiile electrice ale tramvaielor şi pentru identificarea unor probleme tehnice curente ale materialului rulant. Spălătoria de tramvaie va fi echipată cu o instalaţie performantă pentru spălarea exterioară a vagoanelor şi, de asemenea, aspiratoare profesionale pentru efectuarea curăţeniei interioare. Hala de reparaţii va fi dotată cu elevatoare speciale pentru ridicarea materialului rulant, echipamente de tip vinci şi dispozitive speciale pentru extragerea, ridicarea şi poziţionarea diverselor componente grele ale tramvaielor.

Totodată, ar urma să fie modernizată rețeaua de contact și calea de rulare a tramvaiului din incinta depoului.

Astfel, se vor înlocui șinele, echipamentele de cale, cu unele moderne si fiabile si vor fi prevazute cu dispozitive de încălzire și de ungere, respectiv: 37 schimbatoare de cale simple, 37 incalzitoare de macaz si 7 ungatoare de sina montate inaintea macazurilor de intrare si a curbelor de legatura. De asemenea, interventiile vor viza si inlocuirea in totalitate a retelei de contact a tramvaiului si a sistemului de suspensie al retelei, cu mentinerea stalpilor existenti. Ca urmare a realizarii lucrarilor aferente acestei componente a proiectului se va sigura îmbunătăţirea parametrilor de exploatare, reducerea cheltuielilor de exploatare, întreţinere şi reparaţii a retelei de contact si a caii de rulare din incinta depoului, creşterea siguranţei în circulaţie a călătorilor care utilizeaza tramvaiul ca mijloc de transport public”, se arată în raportul menționat anterior.

Alte aproape 60 de milioane lei ar urma să fie investite în modernizarea infrastructurii de transport cu tramvaiul, pe strada Henry Ford.

Proiectul, care a fost aprobat la finanțare, are ca obiective „modernizarea infrastructurii aferente transportului public de calatori cu tramvaiul din municipiul Craiova prin reabilitarea a 1.400 m cale dubla de rulare a tramvaiului pe str. Henry Ford și prin reabilitarea a 3 stații de redresare și a echipamentelor aferente pentu alimentarea electrică a tramvaielor; reducerea emisiilor de echivalent CO2 provenite din transport prin minimizarea efectelor congestionării urbane asupra mediului, ca urmare a extinderii sistemului de management al traficului prin integrarea unui numar de 9 intersecții, din care 2 intersecții pe Calea București, 3 intersecții pe bvd. Decebal și 4 intersecții pe str. Henry Ford în vederea asigurării priorității în trafic a tramvaielor din municipiul Craiova”.

Zona este una cu probleme. Anul trecut, pantograful unui tramvai s-a agățat de firele de înaltă tensiune care sunt foarte vechi. Atât firul cât și pantograful s-au rupt. Pantograful a căzut pe tramvai iar în urma șocului o lampă din plafonul vehiculului s-a desprins și a căzut în capul unei femei, provocându-i o plagă. Femeia a fost dusă la spital iar medicii i-au cusut rana.

Politica