69 de angajaţi ai Primăriei Craiova au fost instruiţi în management, printr-un proiect cu fonduri europene. Reprezentanţii instituţiei spun că şi cetăţenii vor avea de câştigat în urma şcolarizării funcţionarilor publici.
Proiectul „Standarde și Instrumente în Implementarea Managementului Calității Administrative la nivelul Primăriei Municipiului Craiova”, proiect scris de viceprimarul Stelian Bărăgan, finanțat în cadrul POCA 2014-2020, conform unui contract încheiat anul trecut, în luna iunie, între Ministerul Dezvoltării Regionale și Primăria Craiova, a ajuns la final.
69 de persoane dintre care 23 din personalul de conducere al primăriei Craiova, 43 de persoane, responsabili cu calitatea din cadrul Primăriei, și trei aleși locali au luat parte la cursuri de: „Auditor intern”, „Managementul riscurilor”, „Management în administrația publică locală” și „Tranziția la SR EN ISO 9001:2015”.
Valoarea eligibilă a acestui proiect a fost 424.000 lei.
„Obiectivul proiectului a constat în susținerea unui proces de management performant la nivelul Primăriei Municipiului Craiova, proces ce a adus beneficii pentru personalul din cadrul Primăriei. La atingerea acestui obiectiv, au contribuit trei obiective specifice: Introducerea de instrumente în procesul de management pe plan local și a fost atins acest obiectiv prin introducerea unui sistem de management al calității și performanței în conformitate cu standardul 9001:2015, cu mențiunea că la nivelul instituției noastre, acest sistem de management al calității a fost introdus încă din anul 2006, în cadrul acestui proiect făcându-se doar tranziția. Un al doilea obiectiv specific a constat în organizarea de schimburi de experiență între membrii grupului țintă și echipa de proiect și a fost atins prin organizarea a trei workshopuri. Un al treilea obiectiv specific a constat în dezvoltarea abilităților personalului din cadrul Primăriei Municipiului Craiova și a fost atins prin organizarea de cursuri de instruire pe patru module: audit intern, managementul riscului, managementul în administrația publică locală și tranziția la standardul ISO 9001:2015”, Cristina Creţu, managerul de proiect.
Claudiu Popescu, directorul Direcţiei Relaţii Publice şi Managementul Documentelor, a explicat: „Avantajul cetățeanului este prin faptul că, practic, simplificăm procesele în cadrul instituției, se vede o reducere a timpului de emitere a actelor și a termenelor care sunt stabilite și a început să se vadă această diminuare. Dacă un proces intern durează mai mult și are mai mulți pași, printr-o simplificare a procesului, automat se reduce și timpul de răspuns pentru cetățeni. Asta a fost și intenția noastră, să răspundem cât mai repede cetățenilor și nu numai. Procedurile sunt în curs de actualizare, mai ales pe fondul apariției noului cod administrativ”.
Pentru acest proiect, cofinanțarea plătită de Primăria Municipiului Craiova a fost de 2%, respectiv 8.480 lei.