În urma evaluării făcute de CAS Olt, asiguraţii olteni s-au plâns în chestionarele completate că sunt nevoiţi să suporte mici sume de bani atunci când îşi cumpără medicamentele. În schimb, peste 80 la sută din cei chestionaţi sunt mulţumi de calitatea serviciilor medicale furnizate de spitalele din Olt.
CAS Olt evaluează semestrial gradul de satisfacţie al asiguraţilor prin intermediul chestionarelor. Astfel, se urmărește evaluarea gradului de satisfacţie al asiguraţilor privind calitatea serviciilor medicale furnizate în medicina de familie şi unităţile spitaliceşti cu paturi din judeţ. Prin aceste sondaje, reprezentanţii CAS Olt vor să identifice cauzele care determină nemulţumirea asiguraţilor, eliminarea lor şi propunerea de măsuri pentru îmbunătăţirea serviciilor medicale prestate.
Chestionarele au fost completate de asiguraţi din diferite categorii: pensionari, şomeri, studenţi, elevi şi salariaţi. Potrivit datelor furnizate de CAS Olt, pe parcursul anului trecut au fost chestionaţi 200 de asiguraţi pe medicina de familie și 200 pentru spital.
Reprezentanţii CAS Olt spun că principala nemulţumire a asiguraţilor olteni este reprezentată de contribuţia pe care au fost nevoiţi să o suporte atunci când şi-au achiziţionat medicamentele.
„Analizând capitolul prezentat asupra calităţii serviciilor medicale furnizate de spital, rezultă că foarte mulţumiţi sunt 87,44 la sută din cazuri, iar nemulţumiţi 12,34 la sută din cazuri. Principala cauză de nemulţumire a constituit-o contribuţia din banii personali pe care trebuie să o plătească pentru a-şi procura medicamentele, ocazionată de suportarea diferenţei dintre preţul de referinţă şi preţul de vânzare cu amănuntul”, se arată într-un comunicat al CAS Olt.
Cei mai mulţi dintre olteni sunt mulţumiţi de serviciile medicale oferite de medicii de familie.
„O mare parte din asiguraţii chestionaţi consideră că furnizorii care se află în relaţie contractuală cu CAS Olt au răspuns bine nevoilor de îngrijiri medicale. Impresia generală asupra calităţii serviciilor medicale furnizate de medicina de familie, referitor la procedura de programare şi atenţia acordată asiguratului de către medicul de familie procentul ca foarte mulţumit – 71 la sută din cazuri, ca ineficientă 29 la sută din cazuri, 61,25 la sută au beneficiat de atenţia cuvenită din partea medicului de familie, 34,25 la sută consideră atenția parţială din partea medicului de familie, iar 4,5 la sută nu au primit atenţia cuvenită din partea medicului de familie”, spun reprezentanţii CAS Olt.
Potrivit statisticii CAS Olt, 57 la sută dintre olteni au beneficiat o dată pe an de investigaţii de laborator, iar 28 la sută chiar de două ori pe an.
În urma aprecierii serviciilor medicale furnizate asiguraţilor de către spital, 86,26 la sută din cazurile internate au fost multumiţi de procedura de internare şi atenţia de care au avut nevoie.